Kuulin jostain että kelalta saisi apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marrari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eiköhän sitä kannattaisi hiukan miettiä mihin elämäntilanteeseen niitä lapsiakin hankkii. Ei hyvin mene jos joka asia vaunuja myöten täytyy soskun luukusta hakea :(
Ei kovin hyvät eväät vauvan tulevaan elämään jos rahaa ei edes perus tarvikkeisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja sossubummi:
Eiköhän sitä kannattaisi hiukan miettiä mihin elämäntilanteeseen niitä lapsiakin hankkii. Ei hyvin mene jos joka asia vaunuja myöten täytyy soskun luukusta hakea :(
Ei kovin hyvät eväät vauvan tulevaan elämään jos rahaa ei edes perus tarvikkeisiin.

Ja kukaanhan ei voi raskausaikana jäädä työttömäksi???

no en mä tiedä onko vaunut nyt edes niin välttämätön perustarvike... kyllä vauvan kanssa voi kulkea ilman vaunujakin. Kantoliina ja kantoreppu ovat kätevät ja maksavat murto-osan vaunujen hinnasta.

Mutta onnea ap:lle vauvasta kuitenkin, toivottavasti asiat selviää.

No ei ne sossustakaan anna mitään jos ei kuulu toimeentulotuen piiriin (Pienet tulot) ja jää alle laskelmien. Ei ne sieltä sossusta anna kuin avustusta hankintoihin. Ei ne kokonaan maksa uusia vaunuja ym.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sitten varmaan on jo ennakoitu tilanteeseen hankkimalla jotakin.Ei se työttömys ihan yllättäen tule ja mihin ne tilit sitten katoaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sitten varmaan on jo ennakoitu tilanteeseen hankkimalla jotakin.Ei se työttömys ihan yllättäen tule ja mihin ne tilit sitten katoaa?

voi se tulla. mä hain työpaikkaa raskausaikana enkä saanut, raskaudesta johtuen. ja kappas, kun työsopimus päättyi, uutta ei enää kirjoitettu... olin 3kk työttömänä ennen äitiysloman alkua.

Alkuperäinen kirjoittaja marrari:
ai saako sieltä sossusta sitten hyvinki sitä avustusta?

Mun mielestä ihan hyvin saa.. Siis yleensäkki rahaa :D Että pärjää tosi hyvin. Sit kun saa aina jostain vähän ekstraa mitä sossu ei nää niin sit vielä paremmin =)
Mutta vaikka meillä oliski varmaa ostaa esim. syöttötuoli omista varoista niin tottakai me napataan sossulta se 80e siihen ;)

Netti ja muut paikat on pullollaan myytäviä lastentarikkeita. Monet varmaan jopa
lahjoittaisivat sinulle jotain. Ja kaikki eivät kisko kovaa hintaa.
Ei pidä olla niin avuton, mä ainakin sain vaunut kaverilta ja vaatteitakin tipahti
muilta.
Oikeastaan mulla ei rahaa mennyt juuri mihinkään kun vauvan sain.

Yhteistyössä