Kuulin eilen jotain minkä takia pahoitin mieleni todella pahasti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nannne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nannne

Vieras
Eräs henkilö oli arvostellut minua ystävälleni todella ilkeään sävyyn,
kommentoinut jopa ulkonäköäni, painoani ym. Tämä nainen on kaverini kaveri,
emme siis ole kauheasti tekemisissäkään. Asun pikkupaikkakunnalla ja täällä
on perinteisesti ongelmana juuri tuollainen seläntakana puhuminen, juoruilu ym.
Kaikki tuntevat toisensa ja kaikki puhuu kaikkien asioista jne.
Tiedän että juuri tuonkin takia pitäisi olla vain välittämättä
ja jättää tuollaiset omaan arvoonsa mutta herkkäluonteisena ihmisenä pahoitin mieleni ja loukkaannuin pahasti, asia on vaivannut kovasti vielä tänäänkin :(

Inhottaa, että tuollaisia ihmisiä on ylipäätään.
Ei tämä suinkaan ole ensimmäinen kerta kun kuulen jonkun puhuneen minusta paskaa, mutta joka kerta tulee hirveä masennus asian takia.
Itseni mielestä kun en ole sellainen tyyppi josta tarvitsi
ylipäätään yhtään mitään puhua. Olen ystävällinen kaikille ja
vietän todella normaalia "tylsää" elämää.

Miten voisi päästä yli tällaisesta "yliherkkyydestä" toisten pahoille puheille?
Vai onkohan edes mitään keinoa.... Tai miten te yleensä tuollaisiin reagoitte?

Monesti ihmiset puhuvat pahaa toisistaan juuri siitä syystä, että ovat kateellisia heille. Olisiko asia oikeasti niin, että tämä kaverinkaveri olisikin oikeasti salaa kateellinen sinulle ja sinun elämällesi?

Eräs henkilö oli arvostellut minua ystävälleni todella ilkeään sävyyn,
kommentoinut jopa ulkonäköäni, painoani ym. Tämä nainen on kaverini kaveri,
emme siis ole kauheasti tekemisissäkään. Asun pikkupaikkakunnalla ja täällä
on perinteisesti ongelmana juuri tuollainen seläntakana puhuminen, juoruilu ym.
Kaikki tuntevat toisensa ja kaikki puhuu kaikkien asioista jne.
Tiedän että juuri tuonkin takia pitäisi olla vain välittämättä
ja jättää tuollaiset omaan arvoonsa mutta herkkäluonteisena ihmisenä pahoitin mieleni ja loukkaannuin pahasti, asia on vaivannut kovasti vielä tänäänkin :(

Inhottaa, että tuollaisia ihmisiä on ylipäätään.
Ei tämä suinkaan ole ensimmäinen kerta kun kuulen jonkun puhuneen minusta paskaa, mutta joka kerta tulee hirveä masennus asian takia.
Itseni mielestä kun en ole sellainen tyyppi josta tarvitsi
ylipäätään yhtään mitään puhua. Olen ystävällinen kaikille ja
vietän todella normaalia "tylsää" elämää.

Miten voisi päästä yli tällaisesta "yliherkkyydestä" toisten pahoille puheille?
Vai onkohan edes mitään keinoa.... Tai miten te yleensä tuollaisiin reagoitte?

Mua nyt jäi tässä kiinnostamaan, että mistä sä kuulit? Mulla jäis tossa semmonen olo, että josko tämä "ystäväni" olisi kertonut mulle jonkun puolitutun minua haukkuneen niin minkä helvatun sitä mulle kertomaan muuta kuin minua loukatakseni... Siis jos joku mun kaveri haukkuis mulle mun kaveria niin en mä nyt sitä sille tilittämään menisi...

Ja nokka pystyyn vaan, älä välitä.

Minustakaan ei mieheni kaverit pidä. En tiedä miksi. Ehkä siksi, että en ole kovin puhelias heidän seurassaan koska he puhuvat asioista joista minä en oikein mitään edes tiedä. Olen kuitenkin sitä mitä olen enkä sitä mitä muut olettavat -tällä asenteella pärjää pitkälle ;)

[QUOTE="minävaan";27795980]Monesti ihmiset puhuvat pahaa toisistaan juuri siitä syystä, että ovat kateellisia heille. Olisiko asia oikeasti niin, että tämä kaverinkaveri olisikin oikeasti salaa kateellinen sinulle ja sinun elämällesi?[/QUOTE]

Mä taas en usko tuohon kateuteen, vaan ajattelen sen enemmänkin niin, että mitä huonommin ihminen voi, sitä enemmän hänellä on tarvetta haukkua ja olla muutenkin negatiivinen.

Eipä tuollaiselle voi mitään. Ihmiset puhuu ja arvostelee.

Mäkään en ymmärrä miks joku on sulle tuon edes kertonut.

Onhan tuo inhottavaa, pikkupaikkojen pahin puoli varmaan. Itse ajattelen että viihtyisin tosi hyvin asumassa jossain korvessa, missä luonto on lähellä (kokemusta on) mutta miten kestää niitä ihmisiä. Epäilemättä joidenkin mielestä yksin korvessa asuva nainen olisi jotenkin outo.
Mutta sun tilanne: koita vaan jaksaa eteenpäin, varmaan paha olo helpottaa ajan mittaan.

[QUOTE="outoa";27795984]Mua nyt jäi tässä kiinnostamaan, että mistä sä kuulit? Mulla jäis tossa semmonen olo, että josko tämä "ystäväni" olisi kertonut mulle jonkun puolitutun minua haukkuneen niin minkä helvatun sitä mulle kertomaan muuta kuin minua loukatakseni... Siis jos joku mun kaveri haukkuis mulle mun kaveria niin en mä nyt sitä sille tilittämään menisi...[/QUOTE]

Juuri näin, miks ylipäänsä kertoo. Haluu vaan aiheuttaa pahaa mieltä ja hämmentää soppaa. Haluu pitää huolen ettette ystävysty.

Juuri näin, miks ylipäänsä kertoo. Haluu vaan aiheuttaa pahaa mieltä ja hämmentää soppaa. Haluu pitää huolen ettette ystävysty.

Itse en kyllä kokenut että ystäväni olisi halunnut minua loukata,
oli pöyristynyt siitä miksi tuo ihminen ylipäätään sanoi minusta mitään.
Ystäväni ja tuo nainen eivät siis mitään sydänystäviä ole, ennemminkin kavereita tai tuttavia johon tutustunut muiden yhteisten tuttujen kautta.
Mutta jos näkevät niin kyllä pysähtyvät juttelemaan/vaihtamaan kuulumisia.

[QUOTE="mama";27796251]En myöskään ymmärrä mikä pakko jonkun on kertoa toiselle jonkun muun haukkuneen tätä?[/QUOTE]

Joo, se kertojakin haluaa vaan loukata! Olen itse sanonut ystävilleni, että paskanpuhumisia minusta ei tarvitse minulle raportoida, ellei ala olla terveys ja hyvinvointi vaarassa. Soittakoon suutaan, jos kiinnostaa.

Ainakin minä olen huomannut että kaikki "juoruavat" jollain tavalla.

Varsinkin eräs tuttavani on jatkuvasti puhumassa toisista negatiiviseen sävyyn ja pohtii toisten asioita ja äänensävyjen tarkoitusta.
Silti hän hysteerisenä kiukkuaa siitä että miten jotkut ovat juoruämmiä ja että toivottavasti kukaan ei levittele hänen asioitaan..

Minun ongelmani on se että tuttavapiirini on läheinen, kaikki tuntevat toisensa.
En osaa sanoa välttämättä tietyille ihmisille heidän käytöksestään, tai joillekin olen sanonut, mutta he eivät ymmärrä oman käytöksensä älyttömyyttä.
Olen saattanut purnata sitten jollekin ystävälleni pahaa mieltäni. Inhoan kyllä juoruilua, mutta pahoitan herkästi mieleni loukkauksista.

Mielestäni jos kuulee jonkun puhuvan toisesta pahaa, niin parempi olisi pitää suunsa supussa. Ei kaikkea tarvitse raportoida asianomaisille.

En kyllä usko että kaikki seläntakana puhuminen on kateutta. Itselläni on tapana arvostella tuttujani (ja ei niin tuttuja) räikeään sävyyn. Yleensä tämä louskuttaminen on hauskaa ajanvietettä. Naiset ovat muutenkin taipuvaisia arvosteluun ja juoruiluun :D

Eikä siitä kannata ottaa itteensä tai loukkaantua, sillä juoruilun perimmäinen tarkoitus ei ole loukata ketään. Se on vain tyhjän höpöttämistä aikuisten tavoin..

Vaikka kaverisi olikin ihmeissään sinua koskevista ikävistä puheista, niin ihmettelen myöskin miksi hänen piti saada käsitellä kuulemaansa sinun kanssasi? Vaikka hän kuinka haluaisi sinulle hyvää ja omasta mielestään vain analysoisi kuulemaansa et todellakaan ole oikea kohde analysoimaan takaisin. Niin itsekäs eikaverisi saa olla vain siksi, että tulipa pahat filikset. Ja minkä takia kaverisi ei jutellut sen haukkujan kanssa? Pyytänyt perusteluja, jolloin sinusta keskustelu olisi muuttunut jopa mielenkintoiseksi. Kaverisi olisi voinut esittää vastaväitteen, että minun mielestäni nannne on upea tyyppi ja aina niin kivasti pukeutunutkin tmv.

JOten totta kai mielesi on paha, koska kaverisi syyti oman pahan olonsa sinun niskaasi. Suostut kantamaan hänen puolestaan hänen tunteitaan Ei siinä ole mitään tarvetta ryhtyä muuttamaan itseensä muussa kuin siinä, että mietit onko kaverisi aika vähän kasvaa ja ottaa itsekin vastuu omista tunteistaan. Hän ei voi joka juttua ei voi käydä oksentamassa kaverinsa niskaan.

Jokainen meistä joutuu joskus vastaaviin tilanteisiin kuin kaverisi ja siinä vaan pitää kohauttaa olkapäitään, eikä mennä mukaan. Ilkeät ihmiset käyttävät myös hyväkseen kaverisi kaltaisia ihmisiä ja saavat heidän kauttaan paljon pahaa aikaiseksi. Älä mene mukaan samaan sotkuun.

Yhteistyössä