Kuukuppi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menkat TULISITTE jo..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menkat TULISITTE jo..

Vieras
Anteeksi että taas vaivaan teitä.. (naurattaa jo itteeki , aiemmin joku mietti et miten jotkut voi kirjotitaa 100viestiä päivässä.. ite kohta rikon sen)

Joo, ihan vain sitä että kun aiemmin pähkäilin että mitä teen kylpylään mentäessä jos menkat ei ookkaan alkanu jne jne. Tuo kuukuppi kiinnosti, ja luin paljon siittä mutta semmonen jäi vain epäselväksi..

Olen synnyttänyt nyt kahtena vuotena peräkkäin kaksi lasta. Tammikuussa kuopukseni. Paikat on toki vähän löysät..

KYSYMYS: Minkähän kokoisen mun pitää ostaa? niit on ilm 1 ja 2? Onko isompiakin? Millasenkohan synnyttänyt nainen tarttee?
(aiempi keskusteluni ihmettelijöille: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1790023#m21359862)

Tosiaan, synnyttäneille suositellaan sitä isompaa, eli kakkoskokoa. Ei ole tullut missään vastaan, että kokoja olisi merkillä useampaa kuin kaksi, synnyttäneille ja synnyttämättömille.

Niin, ja sitten tuli mieleen, että muistaakseni olikohan diva cupilla on tyytyväisyystakuu, eli käytetynkin kupin saa palauttaa, jos ei tykännytkään. Rohkeasti vaan tilaamaan :)

Ei sillä ole oikeasti mitään väliä. Osa leveistä kupeista on jo ykköskoossa isompia kuin pitkän kupin kakkoskoko. Todella harvassa on ne naiset joille joku tietty sopii paremmin kuin toinen.

Kuta isompi kuppi, sen enemmän mahtuu vuotoa --> harvempi vaihtoväli ja parempi pitävyys. Jos kuukautiset eivät ole runsaat niin tuokaan ei ole ongelma.

Ja se ei väljennä värkkiä, että ihan sama miten ison kupin ottaa...

Meneekö se kuppi kokonaan näkymättömiin, siis laitetaan niin syvälle? Tekisi mieli kokeilla, mutten ole uskaltanut... Jo ne ohjeet, että taitellaan ja laitetaan paikoilleen, kuulostaa kamalan hankalilta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, ja sitten tuli mieleen, että muistaakseni olikohan diva cupilla on tyytyväisyystakuu, eli käytetynkin kupin saa palauttaa, jos ei tykännytkään. Rohkeasti vaan tilaamaan :)

Saako näitä tavan apteekeista? Kun en kyll kerkee tilaamaan ku pitäis saada se jo perjantaiks!

Kyllä toi isompi sulle varmaan paree olisi :)

Luneten sivuilla sanotaan näin:

Lunette-kuukautiskuppi koko 1
Suositellaan niukkaan kuukautisvuotoon ja erityisesti nuorille, myös ennen ensimmäistä yhdyntää käytettäväksi.
Kupin halkaisija on 41 mm, korkeus 47 mm, antenni 25 mm. Tilavuus on n.25 ml.

Lunette-kuukautiskuppi koko 2
Suositellaan normaaliin ja runsaaseen kuukautisvuotoon sekä synnyttäneille.
Kupin halkaisija on 46 mm, korkeus 52 mm, antenni 20 mm. Tilavuus on n.30 ml.

Meneekö se kuppi kokonaan näkymättömiin, siis laitetaan niin syvälle? Tekisi mieli kokeilla, mutten ole uskaltanut... Jo ne ohjeet, että taitellaan ja laitetaan paikoilleen, kuulostaa kamalan hankalilta.

Tutkittuani menee kuu :) Katteleppa tätä sivustoa... http://kuukuppikunta.net/ tuotla sai paljon tietoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pumpuli-81:
Kyllä toi isompi sulle varmaan paree olisi :)

Luneten sivuilla sanotaan näin:

Lunette-kuukautiskuppi koko 1
Suositellaan niukkaan kuukautisvuotoon ja erityisesti nuorille, myös ennen ensimmäistä yhdyntää käytettäväksi.
Kupin halkaisija on 41 mm, korkeus 47 mm, antenni 25 mm. Tilavuus on n.25 ml.

Lunette-kuukautiskuppi koko 2
Suositellaan normaaliin ja runsaaseen kuukautisvuotoon sekä synnyttäneille.
Kupin halkaisija on 46 mm, korkeus 52 mm, antenni 20 mm. Tilavuus on n.30 ml.

Kiitti tästä :)

Mulle on se Divakupin 1. koko liian pieni nyt synnytyksen jälkeen, mutta sehän onkin kai kapeammasta päästä... ja oli raju synnytys :) Hyvinvarustelluista apteekeista saa joitain merkkejä kyllä.

Kuppi asettuu kullakin omaan kohtaansa, joillakin vasten kohdun nipukkaa. Ainakin Luneten kupeissa on pois ottoa helpottamassa anteeni, en tiedä onko tätä kaikilla merkeillä.

Kupin asettamisen oppii kyllä :) Siihen saattaa parit menkat vierähtää, mutta kyllä sen oppii kun ei panikoidu :)

kuukuppi on yksi maailman parhaista keksinnöistä. Parit menkat mulla meni harjoitellessa, mutta sen jälkeen en oo mitään muuta käyttänyt. Kokeile vaan rohkeasti, ja tosiaan, se ei näy ulospäin yhtään, ei edes poistamiseen käytettävä antenni.

Alkuperäinen kirjoittaja tee:
kuukuppi on yksi maailman parhaista keksinnöistä. Parit menkat mulla meni harjoitellessa, mutta sen jälkeen en oo mitään muuta käyttänyt. Kokeile vaan rohkeasti, ja tosiaan, se ei näy ulospäin yhtään, ei edes poistamiseen käytettävä antenni.

Ja taloudellinen sekä ekologinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pumpuli-81:
Alkuperäinen kirjoittaja tee:

Ja taloudellinen sekä ekologinen :)

:) tuollaista tarvitaan nykypäivinä :)

Joo, kuppi on ainoa suoja mikä ei millään tavalla näy ulospäin.

Käyttö on helppoa. Ainoa suoja millä minä saan pidon, vaikka sekä siteitä että tamponeita harjoittelin vuosia...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Saako näitä tavan apteekeista? Kun en kyll kerkee tilaamaan ku pitäis saada se jo perjantaiks!

Yliopistollisessa apteekissa olen ainakin huomannut myytävänä Lunette -kuppia!

mä kyselisin vielä tuosta kupista: onko täällä sellasia,joilla on tosi runsas vuoto(eli alle tunnin välein joutuu pahimpana vuotopäivänä vaihtamaan siteen)... mulla on kuppi olemassa http://leastore.fi/kuukautissuojat/kuukupit-laaketiet-silikonia/lilaccup-koko-l-isompi.html tämä, mutta jotenkin se käyttö vaan jäi :ashamed: miten usein te joilla on runsas vuoto,joudutte tyhjentämään kupin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Apteekista saa Lunette -merkksiä kuppeja. Kuukuppikunnan sivut ovat sinulle varmaankin jo tutut, siellä on kupeista kaikkea mitä ikinä keksii kysyä :)

Minusta ei ole ollut vaikeampaa kuin tampoonin käyttö. Periaatteessa molemmat laitetaan samalla tavalla, kuppi pitää vaan ensin taittaa keskeltä pienemmäksi ja sitten ujuttaa paikalleen.

Yhteistyössä