Kuukuppi ja runsaat menkat

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ihminen voi menettää verta noin 1,5litraa, ennenkuin menee shokkiin. Sun laskukaavan mukaan, menetät verta ensimmäisen 12h aikana 1,2litraa, vuorokaudessa olet shokissa ja toisen päivän aikana, noh, kuollut.
Noh, kerro oikea määrä. Mulla on iso side joka on täynnä tunnissa. Niin täynnä että kuivaa kohtaa ei ole edes reunoissa. Välillä sitä on myös pikkareissa.
 
vierailija
Noh, kerro oikea määrä. Mulla on iso side joka on täynnä tunnissa. Niin täynnä että kuivaa kohtaa ei ole edes reunoissa. Välillä sitä on myös pikkareissa.
En mä ole väittänyt, että tietäisin sun oikeen määrän, sanoin vain, että jos ihminen menettää puoltoista litraa verta, niin se tietää sairaalareissua ja tiputusta.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailija
Noh, kerro oikea määrä. Mulla on iso side joka on täynnä tunnissa. Niin täynnä että kuivaa kohtaa ei ole edes reunoissa. Välillä sitä on myös pikkareissa.
Kannattaa oikeesti mennä lääkäriin tosza vaihteessa, jos jopa paksu iso side on ilman ainuttakaan kuivaa kohtaa jo tunnissa ääriään myöten täynnä.
Siltikään se ei tarkoita, että 5 vrk aikana menettäisit litraa verta...
Se voi tuntua siltä, mutta sä oikeesti oisit saanu jo ekan vrk aikana kauhean anemian ja menny ambulanssikyydillä sairaalaan hoitoon ja tutkittavaksi, että mistä tuo johtuu.
Pitänee siis nyt epäillä, että ovatko tosiaan aivan niin runsaat menkat sinulla kuin selittät, anteeksi vaan ei pahalla joten älä suutu oikeesti.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
vierailija
En mä ole väittänyt, että tietäisin sun oikeen määrän, sanoin vain, että jos ihminen menettää puoltoista litraa verta, niin se tietää sairaalareissua ja tiputusta.
Joo, ja samalla yritetään keksiä keinot millä hillitä vuotoa.
@M.K.E esimerkiksi jos et käytä jo, niin joku ehkäisykapseli, pillerit tai kierukka voi joitakin auttaa, tai sit esimerkiksi pyydä lääkäriltä resepti niin käy ostamassa sen merkkisiä tabletteja apteekista kuin Caprilon.
Itse syön ohjeen mukaan 2 tablettia 4 kertaa vuorikaudessa, kun on oikeen siis paha niagran putous. Muuten vähemmän runsaimpina päivinä 2 kertaa vuorokaudessa, ja ne nimenomaan on sitä varten, että ne hillitsee vuotoa.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
Side ei ole paksu. Isolla tarkoitin siteen pituutta. Mulla oli aikoinaan hormonikierukka. Nyt on essure eli sterilisoitu. Otin sen 46v. Viimeks tuli myös hyytymiä. Mä olen muusta syystä menossa lääkäriin ens kuussa. Puhun samalla menkoista.
 
vierailija
Kannattaa oikeesti mennä lääkäriin tosza vaihteessa, jos jopa paksu iso side on ilman ainuttakaan kuivaa kohtaa jo tunnissa ääriään myöten täynnä.
Siltikään se ei tarkoita, että 5 vrk aikana menettäisit litraa verta...
Se voi tuntua siltä, mutta sä oikeesti oisit saanu jo ekan vrk aikana kauhean anemian ja menny ambulanssikyydillä sairaalaan hoitoon ja tutkittavaksi, että mistä tuo johtuu.
Pitänee siis nyt epäillä, että ovatko tosiaan aivan niin runsaat menkat sinulla kuin selittät, anteeksi vaan ei pahalla joten älä suutu oikeesti.
Mulla on toi sama tilanne toisen ja kolmannen vuotopäivän aikana.. Käytän mediumsiteitä, mutta eihän noissa muutu kuin pituus. Noin neljän tunnin aikana vuodan siteen täyteen kerran tunnissa.

Mut ei se ole pelkkää verta, mitä sieltä tulee :)
 
vierailija
Hei haluaisin tähän vinkata muille ekohenkisille kuukautispöksyistä. Siis kyse on tavallisen näköisistä alushoisuista, jotka imee vuodon, ja voi käyttää konepesussa uudelleen ja uudelleen. Tosi hyvin pärjää vaikka työpäivän niillä ilman vaihtoja. Useita eri merkkejä markkinoilla eli en lähe mainostaan
 
vierailija
Hei haluaisin tähän vinkata muille ekohenkisille kuukautispöksyistä. Siis kyse on tavallisen näköisistä alushoisuista, jotka imee vuodon, ja voi käyttää konepesussa uudelleen ja uudelleen. Tosi hyvin pärjää vaikka työpäivän niillä ilman vaihtoja. Useita eri merkkejä markkinoilla eli en lähe mainostaan
Hyi vi ttu! Pidät koko päivän jotein verisiä housuja jaloissa!
 

Yhteistyössä