Kuukupista!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kauan teillä on kestänyt että olette osanneet laittaa sen oikein? Itsellä nyt ekaa kertaa käytössä ja ei tunnu oikein onnistuvan... Siis laitatteko sen niin syvälle kuin saatte vai?? Ja pitääkö sen anteenin mennä myös sisään?

Mä olen laittanut siten, että antenni jää siihen emättimen suulle. Riippuu tietty mallista - itselläni Divacup ja olen vähän lyhentänyt sitä antennia, koska muuten tuntui istuessa. Mulla auttaa se, kun paikalleen asettamisen jälkeen vähän puhtaalla sormella pyörittelen kupin ympäri, että "loksahtaa" kunnolla paikalleen.

Kyllä siinä alussa pari kiertoa meni ennenkuin alkoi kunnolla sujumaan. Mä suosittelen liukuvoiteen tai vaikka vauvaöljyn käyttöä sisään laittaessa. Sitten aluks tuli ohivuotoa kunnes tajusin, että kun pyöräytän sormella kupin ympäri kun se on sisällä, se asettuu varmasti kohdun suun ympärille. En tota nyt osaa paremmin selittää, kysy jos en osannut kuvata ymmärrettäväksi. Ja muille tiedoksi (kun kohta täällä kuitenkin kirjoitellaan vaikka mitä), hommassa ei oo mitään likaista/pervoa ja mulla on ihan normaalin tiukka, yhden synnytyksen kokenut emätin :)

Niin siitä antennista vielä, että tärkeintä on, että se kuppi on riittävän syvällä emättimessä, se näkyykö antenni riippuu varmaan kupin merkistä ja käyttäjän koosta... Jos paljon näkyy, kannattaa tosiaan lyhentää. Kun kuppi on oikein paikallaan, se ei "tunnu missään", paitsi antennin osalta voi tuntua.

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Lisääkö kuukuppi muilla kuukautiskipuja? Mulla näin enkä voi käyttää sitä ekoina päivinä.

Mulla päin vastoin vähentää. Ja ennen oli hiiva melkein joka kierron jälkeen bonuksena, enää ei ole ja mikään muu asia ei oo muuttunut.

En kyllä muista miten alku meni mutta varmaan ensimmäinen kierto ainakin meni opetellessa käyttöä. Laitan niin syvälle kuin saan, antennin olen lyhentänyt yli puoleen alkuperäisestä. Menkkakipuihin ei ole vaikuttanut millään lailla. Ai-van loistava kapistus.

Mä leikkasin antennin kokonaan pois, ku lyhyenäkin meinas painaa. (Lunette.) Asettamisen opin aikalailla heti, samojen menkkojen aikana, mut toisinaan tulee vieläki että ei heti taho asettua ja joutuu ehkä ottamaan pois ja uusintayritys. Mut kyllä se siitä... :)

Joskus on tuntunu, että kuppi lisäis hieman kuukautiskipuja ekana päivänä, mutta en sit tiedä, ku mulla on ne kivut muutenki todella lieviä.

Useimmiten saa unohtaa koko menkat, ku ei tunnu missään, ei kuppia eikä kipua. Varsinki viimeisinä päivinä ku on vuotoki jo niukkaa.

Mulla ollut vuoden alusta DivaCup, ja kyllä ekojen menkkojen aikana tajusin jutun juonen. Yksi jippo oli nimenomaan se, ettei kuppia laitetakaan mahd. syvälle, kuten tamponi, vaan niin, että juuri ja juuri on antenneineen sisäpuolella. Sitten pitää varmistaa kaksi asiaa, eli kuten sanottu, pyöräyttää sormella kupin ympäri ja varmistaa että on ponnahtanut auki, ja toiseksi tarkistaa että kohdunnapukka ei ole jäänyt kupin ulkopuolelle. Tämä sujuu samalla sormen pyöräytyksellä. Kyllä se siitä alkaa sujua! Itse en enää kuppiani vaihtaisi pois, tämä keksintö ansaitsisi nobelin palkinnon (en tosin tiiä missä kategoriassa... =))

Yhteistyössä