Kuukupista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen hieman pöpökammoinen, mutta kuukuppi tekisi mieli hankkia.

Mietin vain, että miten te sen vaihdatte kun itse olen sellainen että täytyy kädet pestä ennen kuin vaihdan siteen. Mutta entäs sitten kun pesen ensin kädet, otan kupin pois ja huuhtelen sen eli joudun koskemaan hanaan taas. Sitten se pitäisi sujauttaa takaisin sisään ikäänkuin likaisilla käsillä? Entäs tämä kaikki yleisvessassa. :(

Ja anteeksi jos joku nyt nauraa ja luulee provoksi, mutta olisi kiva jos joku ihan vaihe vaiheelta kertoisi miten sen tekee niin ehkä minäkin sitten arvaisin sen ostaa. :)

Pese kädet
istu pöntölle
kippaa lasti pönttöön missä veden päällä 3 palaa paperia
pese kuppi & kädet
aseta kuppi
pese taas kädet
vedä pönttö
lähde vessasta iloisin mielin

ööm.. näin se menee minulla:
vessassa normaalitoimet, pyyhkimiset yms. sitten käsien virhautus, kupin poisto, putsaus ja takaisin laitto, käsien pesu.. valmista!

siinähän ne kädet samalla peseytyy kun kuppia putsaa. ja todella todella harvoin olen joutunut yleisissä vessoissa tyhjentämään, vaikka kuppia olen nyt jo 4 vuotta käyttänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
Pese kädet
istu pöntölle
pese kuppi & kädet
aseta kuppi
pese taas kädet
vedä pönttö

Miksi veden päälle 3 palaa paperia ennenkuin kipataan lasti??

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Huisi hippu:
Pese kädet
istu pöntölle
pese kuppi & kädet
aseta kuppi
pese taas kädet
vedä pönttö

Miksi veden päälle 3 palaa paperia ennenkuin kipataan lasti??

Ettei veri painu pohjaan ja jää viivaksi kun vetää. Näin ei jää pönttöön merkkejä verestä, ei tarvi monesti vedellä/ pestä pöttöä

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Pesemisen sijaan käytä käsihuuhdetta. Voit sivellä sitä myös kuukuppiin hygieenisyyden takaamiseksi.

Käsidesi on ihan hyvä käsiä varten. Jos sitä kuppiin aikoo laittaa, niin aika kauan joutuu odottelemaan, että se on kunnolla haihtunut ja joka tapauksessa siihen jää ne ylimääräiset aineet, mitä käsidesiin sotketaan. Itse en siis käyttäisi käsidesiä kupin puhdistamiseen, ellen huuhtelisi sitä jälkeenpäin.

Desinfiointiin on paljon parempi joku virunvalgee, kulkee mukana kivasti taskumatissa ja sille löytyy muutakin käyttöä.

Jeps, siksi heittoni olikin vain vitsi. Raaka alkoholi ja limakalvot eivät sovi yhteen. Eräs naispuolinen perushoitaja otti tottuneesti käsidesiä ennen tamponin asettamista itselleen ja sai kuulemma "hyvät sävärit".

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Jeps, siksi heittoni olikin vain vitsi. Raaka alkoholi ja limakalvot eivät sovi yhteen. Eräs naispuolinen perushoitaja otti tottuneesti käsidesiä ennen tamponin asettamista itselleen ja sai kuulemma "hyvät sävärit".

Chilin pilkkominenkin kuulemma tehoaa hyvin... vaikka kädet olisikin pessyt :saint:

Yhteistyössä