Kuukupin yksi ehdoton plussapuoli siisteyden ja helppouden lisäksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
on se, että ei tunne sitä valumista kun se veri valuu sieltä pihalle. Yök!

Jouduin käyttämään vuorokauden sidettä, kun en mukamas jotenkin ehtinyt keittää kuppia ja hyi saatana miten yölläkin ällötti se valumisen tunne. Sottaisuuden lisäksi. Oikein tosi likanen olo sen siteen kans. Miten sitä onkin voinut ennen käyttää niitä ihan tyytyväisenä.

Enkä siis edes vuoda paljoa. Kupinkin tyhjennän vain aamulla ja illalla. Väli voisi olla pidempikin, mutta se 12h on pidettävä rajana. Ja silti toi ällöttävä valumisen tunne tulee siteen kans.

[QUOTE="Vieras";26063268]Tilaa tai käy ostamassa apteekista kuulupin desinfiointi pyyhkeitä niin ei tarvitse aina keittää.[/QUOTE]

Siis keitän sen vain ennen ekaa käyttöä, kun menkat alkaa. Ei se iso vaiva ole, mutta eilen oli vähän huolia ja murheita tuossa niin sen kiireen lisäksi jotenkin en saanut aikaan.

Mulla se kuppi painoi niin kipeästi tonne peräsuoleen päin ja tuntui muutenkin inhottavalta etten pystynyt olemaan, ja ihan usempana kuukautena kokeilin ja oikein asettelin. En tiä oisko sittenkin pitänyt ottaa se synnyttämättömien malli kun useamman lapsen alakautta pakertaneena tilasin sen synnyttäneille tarkoitetun.
Tyhjennys ja tieto kupista sisällä ällötti.

Että ei se kuppi kaikille mikään taivas ole vaikka monesti niin hehkutetaan.

mua inhottaa ajatus että kun sen ottaa poia niin kaikki veret lojahtaa silmien edestä pönttöön hyytymien kera. tamppooni kivempi ratkasu, ei tartte kun ottaa pois ja heittää menemään. sit kustessa lorahtaa hyytymät mikäli sellasia tulee.
sit vaan sormella työntää uuden tilalle, eikä tartte venytellä vanutella ja askarrella mitään astiaa alapäähänsä.

Työpäivä välissä niin tulin vasta nyt katsomaan vastauksia...

Itselleni ei tampoonit sovi, kuivattaa liikaa limakalvoja. Ja mitään terveysriskiä (TSS) ei liity kuukuppiin toisin kuin taas tampooniin se liittyy. Tampooni pitää myös vaihtaa useita kertoja päivässä. Kuukupin kanssa kuukautisia ei tarvi muistaa kuin aamulla ja illalla.

Lisäksi tuleehan toi helvetisti halvemmaks kuin käyttää jotain tampooneita. Ja niithän ei suositella vissiin käytettäväks yötäpäivää, vaikka jotkut taitaa niin tehdäkin. Eli taloudellista ja luonnonkin kannalta parempi.

Mutta joka tapauksessa itse en voi käyttää niitä, kun sattuu se ulos vetäminenkin helvetisti.

Etukäteen pelkäsin itsekin sitä, että tuntuuko se tyhjennys oudolta ja ällöltä, mutta ei tunnu... Ihan omasta kropastahan ne eritteet on. Itse otan kupin pois lavuaarin edessä seisten ja kippaan ne lavuaariin, huuhtelen kupin ja asetan takaisin.

[QUOTE="vieras";26063282]Hormonikierukka ja kuukatisettomuus rules=D[/QUOTE]

Hienoa, että sinulla noin. Itsellä oli 8kk hormonikierukka, josta ajasta yli puolet valuin kuin seula. Otettiin sitten se härpäke pois, eikä ole sen jälkeen menkat vaivanneet - ovat tulleet ajallaan ja luomuna niukkoina.

tamponin tukijat: niukilla menkoilla tamponi kuivattaa emätintä ja esimerkiksi minulla niiden käyttö parin päivän jälkeen on tästä syystä todella kivuliasta. kuukuppi on minulle siksi kaikkein paras, ei sen laittaminen paikalleen ole yhtään sen vaikeampaa kun sen oppii, olihan sen tamponinkin kanssa nuorena vähän hakemista mihin asentoon tulee.

Yhteistyössä