kuukautisten poisjäämine?!

  • Viestiketjun aloittaja ei raskaana
  • Ensimmäinen viesti
ei raskaana
Olen parikymppinen. Ensimmäisen lapsen sain viime syksynä (sektio). Yllättäen kuukautiseni ovat jääneet pois. En tiedä mitä tämä on. Raskaana en ole. Synnytyksen jälkeen kuukautiset tulivat normaalisti.. Onko muilla käynyt näin?? Siis kolmet kuukautiset ovat tulleet ja nyt jääneet pois?? voisiko johtua stressistä?? RASKAANA SIIS EN OLE.
 
Voihan se johtua stressistä tai esim. laihdutuksesta, jotkut lääkkeet myös saattaa vaikuttaa niin et kuukautiset jää pois. Tai sit sul voi olla myös hormonit muuten vaan sekaisin. Kannattaa varmaan käydä gynellä näytillä, jos nyt kovin pitkään ovat poissa.
 
sama vika
Mulla on sama juttu. Synnytyksestä (sektio) kulunut vuosi. 4 kiertoa tuli normaalisti ja sen jälkeen jäivät menkat pois ja olivat poissa 4kk!! :eek: 4kk jälkeen tuli ja nyt on taas myöhässä ja raskaana en myöskään ole.
Terv.hoitaja suositteli varaamaan lääkäriltä ajan Terolut kuurin saamiseksi. Multa on otettu verikokeita (mm.kilpirauhaskokeet) eikä niissä ole ollut mitään, olen myös käynyt munasarjojen ultrauksessa eikä siitäkään löytynyt selitystä menkkojen poisjääntiin.
Ilmeisesti vaan hormonitoiminta mennyt synnytyksestä yms.. sekaisin.
 

Yhteistyössä