Kuukautisten jälkeen raskaustesti näyttää plussaa?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitäs nyt?????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitäs nyt?????

Vieras
Menkat alkoi 2 vkoa sitten, jatkuu ruskeana tuhruna vieläkin. Perjantaina tein testin joka näytti haamun, sunnuntaiaamuna sain vahvemman viivan.
Kaikki raskausoireet on!

Voiko testi näyttää plussaa vielä kaksi viikkoa sen jälkeen, mikäli kyseessä on ollut keskenmeno?

Koko viikonlopun olen miettinyt asiaa ja aion soittaa iltapäivällä neuvolaan, josta saan varmastikin tarkemmat ohjeet, miten toimia.
Nyt en sitten tiedä olenko edelleen raskaana vai onko kyseessä ollut keskenmeno.

Ensimmäisestä raskaudesta kärsin vuodoista myös.

Kiitos kun sain purkaa asian joka on valvottanut mua koko viikonlopun!!
Tää epätietoisuus kalvaa..

Tätä kummastelinkin, kun eilinen testi oli jo aivan selvä plussa. Perjantainen oli haamu.
luonteeltani kun olen tällainen pohdiskelija, niin yöunetkin on mennyt.

En kestä sitä, että saan ajan kolmen viikon päähän neuvolaan, vaan haluan selvyyden tähän heti!

Pelkään myös kohdun ulkoista raskautta, eikös se ole vaarallistakin?

Mulla ainakin kun testi näytti plussaa niin ku alko vuoto niin testin tein vuodon aikana ja oli muuttunu jo haaleaksi. Ja vuodon jälkeen oli selkeä nega. Toisen km:n jälkeen raskaushormonia oli tosi vähän enää, Toki hormoni voi säilyä vielä vuodon jälkeenkin. Luulenpa että olet kuitenkin raskaana! Käy terkkarilla mittauttamassa raskaushormoni :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tätä kummastelinkin, kun eilinen testi oli jo aivan selvä plussa. Perjantainen oli haamu.
luonteeltani kun olen tällainen pohdiskelija, niin yöunetkin on mennyt.

En kestä sitä, että saan ajan kolmen viikon päähän neuvolaan, vaan haluan selvyyden tähän heti!

Pelkään myös kohdun ulkoista raskautta, eikös se ole vaarallistakin?

Kyllä se kohdunulkoinen voi olla vaarallinen, saattaa mennä pois itekseenkin mutta voi johtaa pahimmillaan munajohtimen tai munatorven repeämiseen.
Voihan kyseessä olla ihan normaalikin raskaus, toisilla saattaa tulla parien ensimmäisten kuukautisten ajankohtana vuotoa. Jos olet oikein huolissasi, niin kerro siitä ja soita vaikka suoraan äitiyspolille jos neuvolaan ei pääse.

Olen aamun yrittänyt soittaa neuvolaan, mutta soittoaika on vasta iltapäivällä.
Jos saan vastaukseksi ajan jonnekin hamaan tulevaisuuteen niin pimahdan..
Epätietoisuus on inhottavaa. Keskenmenoa ajattelin itsekkin siihen asti kunnes testiviiva vahveni ja vuoto jatkunut samanlaisena ruskeana, aivan kuin esikoisen raskausaikanakin..

Ei auta kuin odotella muutama tunti ja soittaa terkkarille. Pitäkäähän peukkuja että saan ajan mahdollisimman pian, ettei tarvitse enää kovin montaa päivää ihmetellä, että mikä tää tilanne on..

Olen valmistautunut vastaanottamaan tiedon, oli se millainen tahansa, mutta tän epätietoisuuden kanssa en kestä enää päivääkään..

Alkuperäinen kirjoittaja jos:
on ollut keskenmeno, niin raskaushormoonia löytyy vielä aikas pitkään ja näyttää postiivista testiäkin pitkään.

Näyttää näyttää, mutta tässä tapauksessahan haamu on vahvistunut. Km:ssa sen pitäisi vähitellen häipyä.

Arvasin! Neuvolan vastaus oli: varataan aika kolmen viikon päähän, kyllä positiivinen testi tulkitaan tässä tapauksessa raskaudeksi....

Voi vit...mä arvasin että eivät tee asialle mitään. Sivuuttivat tän vuodon kokonaan asenteella, alkuraskauden vuodot ovat yleisiä. Niin, VOI olla mutta mielestäni syy pitäisi tutkia aiemmin.

Soitin sitten äitipolille, ja olivat kauhuissaan koska vuotoa on ollut jo kaksi viikkoa, ja neuvolan ohje on odottaa vielä kolme viikkoa ennenkuin pääsen ultraan tai tutkimuksiin mistä vuoto johtuu..

Sain nyt sitten lääkäriajan huomen aamuksi, ja toivotaan että tämä epätietoisuus loppuu ja saan tiedon, olenko edelleen raskaana vai onko raskaus mennyt kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja ap..:
Arvasin! Neuvolan vastaus oli: varataan aika kolmen viikon päähän, kyllä positiivinen testi tulkitaan tässä tapauksessa raskaudeksi....

Voi vit...mä arvasin että eivät tee asialle mitään. Sivuuttivat tän vuodon kokonaan asenteella, alkuraskauden vuodot ovat yleisiä. Niin, VOI olla mutta mielestäni syy pitäisi tutkia aiemmin.

Soitin sitten äitipolille, ja olivat kauhuissaan koska vuotoa on ollut jo kaksi viikkoa, ja neuvolan ohje on odottaa vielä kolme viikkoa ennenkuin pääsen ultraan tai tutkimuksiin mistä vuoto johtuu..

Sain nyt sitten lääkäriajan huomen aamuksi, ja toivotaan että tämä epätietoisuus loppuu ja saan tiedon, olenko edelleen raskaana vai onko raskaus mennyt kesken.

peukutukset ja tsempit että kaikki on hyvin! :hug:

vieläkin nostelen tätä vaikka en oo edes varma kiinnostaako ketään.. :(
Tänään kävin lääkärissä, eivät edelleenkään ultranneet, verikokeisiin pääsin ja huomenna saan siitä tuloksen. Epätietoisuus jatkuu siis yhä.. En enää edes uskalla ajatella mahdollista raskautta, varsinkin kun lääkäri sanoi sisätutkimuksen tehtyään että kohtu ei tunnu normaalia suuremmalta..
Ainut valopilkku oli edelleen kaksi punaista viiva raskaustestissä, jonka vielä tänään hätäpäissäni tein..

Haluaisin vaan sen varmuuden välittömästi, jotta voisin elää ajatellen itseni kohta kahden lapsen äidiksi, tai sitten jatkaa tämän yhden kanssa niinkuin tähänkin asti :(

Onpa hassua, ettei ne ota selvää. Uskon että sua vaivaa! Toivottavasti huomenna selviää. Tule sitten taas kertomaan, mua ainakin kiinnostaa :hug:

Sulle raskaus ei ilmeisesti olis huono asia?

Kyllä toinen pikkuinen olisi meille tervetullut, mutta en uskalla vielä edes ajatella että se olisi mahdollista :(
Mitä useampi päivä tässä epätietoisuudessa kuluu, sitä vaikeampaa ei-toivotun tiedon saaminen tulee olemaan :(

Minä kun luulin että paikassa kuin paikassa laitetaisiin samantien tutkimukset käyntiin, koska tämä tilanne on nyt mikä on ja vuoto jatkuu edelleen.. Väärin luulin ilmeisesti..

No, huomiseen kun vielä malttais odottaa..

Suoraan sanottuna munki mielestä TYPERÄÄ ettei ne tee mitää! Eihän verikokeessa näe jos on esim. kohdunulkoinen tai tuulimuna tai jos valumassa ulos. Tosin epäilisin et olisit kipeä jos olis kohdunulkoinen tai keskenmeno. En taitais mäkää uskaltaa mitään odottaa, mutta kyllä näin ulkopuolisena heti ajattelin et olet raskaana. No, jospa se selviäisi pian :)

Tänään sain varmuuden että kyse on keskenmenosta :(
Elättelin jo hieman toiveita, koska testiviivat vahvistuivat ja kaikki oireet oli, mutta nyt sain ainakin varmuuden asiaan..

Yhteistyössä