Kuukautiskivut synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipuilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kipuilija

Vieras
Miten teillä muilla on kuukautiskivut muuttuneet synnytyksen jälkeen?
Sain ensimmäisen lapsemme vuosi sitten ja menkat alkoivat jo kolme kk synnytyksen jälkeen. Alussa kipuja ei ollut mutta nyt on pari ekaa vuotopäivää tosi kivuliasta meininkiä. Kivut on myös muuttaneet luonnettaan sitten synnytystä edeltävän ajan. Mukaan on myös tulleet helkkarinmoiset ovulaatiokivut. Ennen lasta tunsin vain pientä nippailua. Normaalia????

Varmaan tosi yksilöllistä??? Mulla oli ennen raskautta kaameat kuukautiskivut, olin melkeinpä toimintakyvytön ekan vuotopäivän! Lapsi on nyt 1v 2kk ja kuukautiset alkoi n. 4kk synnytyksestä. Kipuja ei ole enää ollenkaan. Se on aivan taivaallisen mahtavaa, mutta nyt on vaan muistin varassa, että muistaa laittaa suojan, kun kipuilut ei muistuta tulevasta vuodosta. Ennen vuotoa mulla ennen lasta särki ihan hirveesi reisiä ja alaselkää. Ovulaatiojomotusta on, mutta oli ennen lastakin ja sen kanssa pärjää, en tarvitse siihen edes kipulääkettä. Olipa sekavasti selitetty...

Ekan lapsen jälkeen mulla alkoi ihan järkyttävät kuukautiskivut. Ennen ei mitään. Myös ovulaatiokivut on todella kovat... Toisen lapsen jälkeen aloitin pillerit ja kivut vähän hellittivät. Nyt joudun kuitenkin lopettamaan pillerit ja vähän pelottaa palaako kivut taas...
Eli kai se ihan normaalia on. Mutta ei kivaa kylläkään. :(

Yhteistyössä