kuukautiskierto..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä kysymys..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä kysymys..

Vieras
lopetin e-pillerit 4 viikkoa sitten ja tyhjennysvuoto tuli 3 viikkoa sitten ... onko mulla menossa nytten kierrossa 21pvä vai 28pvä,tai kumpana ajankohtana olisi oletettavaa menkkojen tulevan....tiedän että keho voi olla sekasin jne jne mutta haluaisin vaan tietää mistä se lasketaan, koska kyllähän ne munasolut alkaa kypsymään heti viimisen pillerin jälkeen, tyhjennysvuoto tulee vaan välissä.....millon mun menkat sitten olis "myöhässä"?!

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä kysymys..;10458869:
haluaisin vaan tietää mistä se lasketaan,

Kierron pituus lasketaan vuodon alkupäivästä seuraavan vuodon alkuun.

koska kyllähän ne munasolut alkaa kypsymään heti viimisen pillerin jälkeen, tyhjennysvuoto tulee vaan välissä.....millon mun menkat sitten olis "myöhässä"?!

Ei se munasolu välttämättä lähde kypsymään heti pillerit lopetettuasi. Vaihtelee yksilöittäin.

Kuukautiset ovat myöhässä kun ne eivät ala odotettuna aikana +/- pari päivää.

lopetin e-pillerit 4 viikkoa sitten ja tyhjennysvuoto tuli 3 viikkoa sitten ... onko mulla menossa nytten kierrossa 21pvä vai 28pvä,tai kumpana ajankohtana olisi oletettavaa menkkojen tulevan....tiedän että keho voi olla sekasin jne jne mutta haluaisin vaan tietää mistä se lasketaan, koska kyllähän ne munasolut alkaa kypsymään heti viimisen pillerin jälkeen, tyhjennysvuoto tulee vaan välissä.....millon mun menkat sitten olis "myöhässä"?!
Eiköhän se tuossa tilanteessa lasketa ihan samalla tavalla kuin silloin, kun vuoto tulee luonnollisesti, ilman pillereitä: vuodon alkamispäivä on 1. päivä, eli jos vuotosi on alkanut kolme viikkoa sitten, menossa on 21. päivä.

itselläni todettiin kondylooma puoli vuotta sitten, enkä ole vieläkään päässyt hoitoon kun ei kotihoidolla lähde. mietin tässä sitä, että vaikka saisin ulkoiset pois, niin onko viruksen poistumisella elimistöstäni mitään toivoa pitemmällä aikavälillä jos poikaystävälläni on myös se? eli tartutammeko toisiamme koko ajan vai paranemmeko molemmat omaa tahtia?

Yhteistyössä