kuukautisista kysymys, paljon vuotoa, outoa (ällöä selostusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mistä johtuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mistä johtuu

Vieras
Moi kaikille!
Mulla alko perjantai aamuna kuukautiset ja ihan kierron mukaan.
Joskus nuorempana kuukautiset oli aina tosi runsaita ja "paksuhkoja", mutta viime vuodet ovat olleet niukempia ja kesto lyhyempi (3 päivää).

Nyt olen vähän ymmälläni kun olen vuotanut ohutta litkua kolme päivää eikä loppua tunnu tulevan. Vähän väliä käyn pöntöllä ja valutan verta kuin vettä kaataisi. Kävellessä tulee välillä reittä pitkin.

Tuntuu että vuodan jotenkin liikaa, mutta eikö silloin edes vähän huippaisi?
Mua ei pyörrytä, mitä nyt muuten on särkenyt vähän joka paikkaa (muista syistä).

En käytä ehkäisyä ja olin keskiviikkona röntgenissä. Musta otettiin 6 kuvaa mm. lantion alueelta ja olin silloin varma etten ole raskaana. Seuraavana päivänä muistin että meillä oli yksi keskeytetty yhdyntä viime kuukautisteni jälkeen..

Voisiko tämä olla nyt keskenmenoa vai vain tavallista runsaampaa ja ohuempaa vuotoa? Mistä tietää koska vuotaa liikaa?

Varmaan vain oudot menkat...
Minkä takia sulta otettiin niitä röntgenkuvia? Tai no, eipä se mulle kuulu..:D Ihan vaan sillä, että jos sulla on epäilty vaikka jotain pahempaa sairautta tms. ja olet sitä stressannut, ni ehkä se stressi aiheuttaa sen, että kroppa sekoilee (sehän on aika tavallista)...

Tuskinpa vuodat liikaa, jos olet pysynyt hengissä jo pari päivää eikä edes heikota pahemmin ;) Ja takuulla alkaa heikottamaan ennenku verenhukka iskee...
Mulle ainakin tulee sellanen vetämätön olo, ettei mitään oikein huvittais tehdä... ja pienikin fyysinen ponnistus (tyyliin se, että kiihdyttää vähän askeleitaan ehtiäkseen bussiin) väsyttää ja saattaa tulla hiton etova olo.. (omat kokemukseni siis verenluovutuksen jälkeen... eli en ole missään "pahassa jamassa" edes ollut, kun olen jo aivan selvästi tuntenut, että kaikki ei ole ok...)

Kiitos waahtera vastauksestasi. Röntgenkuvat liitty mun selkäkipuihin ja lisäksi sairastan nivelpsoriasista.
Eli särkyjä on joka puolella kroppaa ettei sitä varmaan edes huomaisi eritellä jos joku uusi kipu tulisi. Särkyläätteitä olen syönyt paljon, joten en välttämättä edes tuntisi niin hyvin jos siis olisi ollut epämääräisiä vatsakipuja.

Kuukautisten pitikin alkaa näinä päivinä, joten siinä mielessä keskenmeno tuntuu kaukaiselta. Lisäksi en usko että olisin ollutkaan raskaana, mutta tämä vuoto yllätti mut ihan täydellisesti.

Pelottavaa tämä kuitenkin on. Vuoto kun on ihan ohutta pelkkää verta jota tulee koko ajan. Mutta ei huippaa joten rauhoitan sillä itseni :D
Mittasin verenpaineeni äsken ja se oli 116/90 pulssi 83. Kaipa niihinkin jotain dramaattisia lukuja tulis jos kaikki ei olis kunnossa? Mulle noi on siis ihan normaalit.

Yhteistyössä