Kuukautisista ja suolen toiminnasta :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
Turhis mut kysyn nyt kuitenkin:D Onkohan muilla tämmöstä ilmiötä, että suolen toiminta vilkastuu kuukautisten aikana...? Tuntuu että mulla aina menkkojen aikaan sama juttu... onko vaan sattumaa vai onko sillä joku yhteys...?

Mä olen ainakin yhdistänyt tämän koviin kuukautiskipuihin, joita mulla on. Ensin koskee mahaa ihan järkysti ja sitten jossain vaiheessa ripuloin itseni tyhjäksi. En kyllä tiedä mistä johtuu. Endometrioosia mulla ei ole. (ja hei lääkäri, joka sanoit että kuukautiskivut helpottaa synnytysten myötä: eipä oo helpottanu! Ja kaksi lasta on )

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen ainakin yhdistänyt tämän koviin kuukautiskipuihin, joita mulla on. Ensin koskee mahaa ihan järkysti ja sitten jossain vaiheessa ripuloin itseni tyhjäksi. En kyllä tiedä mistä johtuu. Endometrioosia mulla ei ole. (ja hei lääkäri, joka sanoit että kuukautiskivut helpottaa synnytysten myötä: eipä oo helpottanu! Ja kaksi lasta on )

Endo helpottaa raskauksien jälkeen. Näin mullakin toistaiseksi.
Ja enemmän p'skattaa eka päivinä, aina - se ei helpota ikinä.

Ihan sama täällä, kiva tietää etten oo ainut! Ja ekana menkkapäivänä yleensä vielä ihan järkyttävät ja äänekkäät ilmavaivat, ihan sama mitä syö, mutta pierettää hallitsemattomasti koko ajan. Mitenkään pahoja kipuja mulla ei ole.

Tälleen ihan vaan omien oireiden perusteella, olis kiva jos voisi vieläkin vetäytyä menkkojen ajaksi "saastaisena" jonnekin savimajaan erilleen muista. Koska semmoinen olo on...

Yhteistyössä