Kuukautisissa hyytymiä ja kivuliaammat synnytyksen jälkeen.. muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tattis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on heti teinistä lähtien ollu ihan tosi kipeet menkat, ja kaikki hoki aan, että sitten kun synnytät, niin sit helpottaa, ei jatku kivt sitten enää. Ja paskat :kieh: Kivut on joka raskauden ( 4. menossa ) jälkeen vaan pahentunu ja pahentunu, kauhulla odotan, et kuin kipee tän raskauden jälkeen olen. Mutta noista hyytymistä en kyllä osaa sanoa, pitäiskö sun käydä lääkärissä varalta kuitenkin?

:wave: Täällä.
Mulla alkoi kuukautiset 6 viikkoa synnytksen jälkeen. Aloitin silloin pillerit ja sitten ne kuukautiset jäivätkin kokonaan pois. Nyt ollaan 4 kk oltu ilman ehkäisyä ja vitsi millaiset kuukautiset! |O Olen ihan hirveän kipeä ja se vuoto on aivan kamalan runsasta. Ja myös sellaisia isoja hyytymiä tulee. Kävin kyllä gynellä n. kk sitten ja hän sanoi kaiken olevan kunnossa. Myös papa oli ok.

kuolen tähän tuskaan, nyt on menkat toista kertaa synytyksen jälkee. Koskee, koskee koskee vaan, mahaan, selkään, alapäähän.. Kivut on lähes samat, kun synnytyksen jälkeisellä viikolla... ihan hirveetä. Mitkään suojat eivät pidä yön yli, kaikki paikat aamulla ihan sotkussa. No ei voi edes nukkuakaan kivun takia, ihan hirveetä!!

mulla on ollut ereittäin runsaat ja kivuliaat kuukautiset ja vanhemmiten muuttuivat vaan pahemmaksi. Söin kipuihin panacodia ja clotamia ja runsauteen oli hyytymislääkkeinä cyklokapron (en tiä kirjoitettiinko noin). Hyytymät on merkki veren runsaudesta.
Mulla oli myoomia jotka oireet aiheutti. Aiheuttivat myös keskenmenoja. Tokan raskauden aikana myomat kasvoi ja vauva syntyi sektiolla kun myomat estivät alatiesynnytyksen. Tokan jälkeen vuoto ja kivut vaan lisääntyivät ja ainut vaihtoehto oli kohdun poisto. Osa myomista sijaitsi sillai ettei niitä saanut pois kun kohdunpoistolla. Mutta nyt on ihanaa kun ei tarvi enää kärsiä asiasta. Enää ei tarvi olla kuukautisten aikana pois töistä ja ostella suorakaidevaippoja ja suojia. Niin,loppuvaiheessa ei edes hyytymislääkkeistä ollut enää apua kun vuoti kuin härän kurkusta.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
kuolen tähän tuskaan, nyt on menkat toista kertaa synytyksen jälkee. Koskee, koskee koskee vaan, mahaan, selkään, alapäähän.. Kivut on lähes samat, kun synnytyksen jälkeisellä viikolla... ihan hirveetä. Mitkään suojat eivät pidä yön yli, kaikki paikat aamulla ihan sotkussa. No ei voi edes nukkuakaan kivun takia, ihan hirveetä!!

Mä kävin lääkärissä runsaiden menkkojen takia ja lääkäri määräsi buranaa 7 tunnin välein otettavaksi ensimmäisten päivien aikana. Vähentää huomattavasti vuotoa ja kipua.

Yhteistyössä