Kuukautiset

  • Viestiketjun aloittaja Nainen 46 v.
  • Ensimmäinen viesti
Nainen 46 v.
Lyhenevätkö vuotopäivät ""lopun ""edellä? Itselläni ovat olleet yleensä 5 päivän kuukautiset;aluksi 2-3 päivää runsasta vuotoa, loput pari vähäisempää.

Nykyisin, noin vuoden verran olen huomannut että heti ensimmäisen päivä vuotaa melko runsaasti, mutta sitten korkeintaan 3 päivää heikonlaisesti. Vuotoa enää kolmisen päivää...!

Onks ne tulollaan ny?
 
x
Minullakin on kuukautiset niukentuneet, mutta vuotoaika on pidempi, välillä on päiviä ettei tule mitään välillä sitten taas tulee jotain ja kun niiden pitäisi olla loppu niin yhtäkkiä tulee kummaa tiputteluvuotoa (yleensä iltaisin).
 
Minäkin 46
Minulla on vuotopäiviä suurin piirtein 5 niin kuin ennenkin, mutta kierto on vähitellen lyhentynyt. 20-40 vuoden iässä kierto saattoi usein venyä yli 28 vrk, mutta nykyisin päin vastoin, 26-27 on normaalia, ja monta kertaa viime talvena väli jäi vain 24 vrk:een. Luulen että vv lähestyvät näin. Kuinka lähellä ne ovat, en tiedä!
 
Naisena on niin mukavaa
Mulla on ollut jo muutaman vuoden vuotohäiriöitä; kuukautiset kestivät pahimmillaan 3 viikkoa. Kiertokin lyhentynyt sitten ""nuoruusvuosien"" reilusti, ollut jo pidempään 22-24 vrk. Joka hemmetin kuukausi tulevat, mutta siis tiheämmin ja monesti runsaammin kuin ennen! On tutkittu moneen otteseen eikä mitään järkevää syytä löydy. Itse olen kysellyt joka kerran lääkäriltä, josko sitten oliskin vaihdevuosiin liittyvää? Vastaus on ollut, että tuskinpa; olisin kuulemma aika nuori vaihdevuosi-ikäiseksi. On ehdoteltu stressiä - en tiedä, saattaa olla sekin. Hiukan on vaan aneeminen olo välillä.
 

Yhteistyössä