Kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synnytyksen jäkeen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synnytyksen jäkeen?

Vieras
Hei!
Miten äkkiä teillä on alkannu kuukautiset synnytyksen jälkeen? Itse tässä kummastelen, kun menkat alkoi eilen ja vauvalla ikää vasta kuusi viikkoa. Luulin, että pidempään menisi ennenkuin alkaa tämä ""ihanuus""

Mulla alkoi kuukautiset myös n. viisi viikkoa synnytyksestä, olisin todella toivonut että olisivat pysyneet pidempään poissa, mutta minkäs teet, täysimetin myös tuolloin, siitä lähtien ovat tulleet säännöllisesti, eli ei olleet mikään oikku.

Mulla alkoi tasan 4kk synnytyksestä, vaikka vauva oli viel täysimetyksellä. Oletin, et oisivat alkaneet vasta kun vauva syö kiinteitäkin, ei ollu ollenkaan ikävä kuukautisia...

Meillä ei ole syöty yöllä enää moneen kuukauteen (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta) ja vauva nyt 8kk. Eikä ole kuukautisia vielä näkynyt. Eli voi liittyä yösyömiseen tai ei ainakaan mulla ole vaikuttanut.

1-2krt yössä meilläkin söi, tosin välillä oli aikoja ettei syönyt ollenkaan. MEnkat kyllä piti heti paussin kun tuli hulabalookausi ja heräilyjä 3-4 yössä joten rintaa tuli annettua laikuuksissani sitten taas pari kertaa yössä (eikä päivällä ollenkaan enää), luulen että tuosta johtui juuri menkkojen väliin jääminen.

Jälkivuoto kesti 6 viikkoa, ja kk:t alkoi kun synnytyksestä oli kulunut 8 viikkoa.. en saanut minäkään kovin kauaa nauttia vuodottomuudesta vaikka imetin :-(

Yhteistyössä