Kuukautiset synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
koska teillä on alkanut kuukautiset synnytyksen jälkeen?

Mulla vauva 4kk ja täysimetyksellä, mutta nyt on alkanut alamahaa juilimaan jo varmaan viidettä päivää eli kuukautisia tässä odottelen...

onko kauan mennyt että on ollut säännöllinen rytmi vai vaikuttaa esim.tuo imetys siihen.

Täysimetin 6kk ja osaimetin 9,5kk, oikeasti vasta imetyksen loputtua mulla alkoi menkat, siis säännöllisesti kp 28. Aikaisemmin tuli kyllä menkat mutta niitäkin kyllä sai odottaa sen 6kk, vaikka jo 2kk synnytyksestä tuntui että menkat alkaa juili ja vihloi, tulikin vähän verta, mutta ensimmäiset menkat ovat todella runsaat ja ne huomaa kyllä kun alkaa. Ensimmäiset menkat olivat jotain kp50-60, mutta niitähän ei kovin montaa mahdukkaan tuohon 6kk ja 9,5kk väliin.

Täysimetin esikoista, ja kun vauva oli 5 kk, odottelin menkkoja kun oli alamaha kipeä ja "painavan" tuntuinen.. Ei tullut ekojakaan menkkoja, vaan raskaustestiin plussa. Tytöillä tuli sitten ikäero 1,2 v. :)

Itselläni jälkivuoto väheni ensin minimiin. Sitten siinä kahdeksannen, yhdeksännen, synnytyksen jälkeisen viikon aikana tuli sellaisia kuukautismaisia tuntemuksia, eli alavatsan vihlontaa yms., ja vuoto runsastui viikoksi - eli ajaksi, jonka mulla kuukautiset yleensä kestää. Tämän jälkeen meni tarkalleen se tietty kiertopäivämäärä, jonka jälkeen kuukautiset tulivat sitten taas ja ovat siitä saakka tulleetkin. Eli siinä parin kuukauden päästä tulivat omalla kohdallani. Mutta minulla imetystä takana paljon vähemmän. Yksilöllistä lienee, miten alkavat.

Mulla tuli n. 7 vk synnytyksestä, heti kun imetys väheni niin että imetin enää öisin. Tosin ekat oli vaan pari päivää sellaista tosi niukkaa vuotoa. Seuraavat olikin jo vuotomäärältää melkonormaalit.

Yhteistyössä