Kuukautiset synnytyksen jälkeen (kun ei imetä )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiitos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiitos

Vieras
Miten teillä muilla jotka ette ole ollenkaan imettäneet, milloin on tullu ekat kuukautiset synnytyksen jälkeen? Miten kauan kestäny ja onko ollu jotenkin erilaiset (runsaammat, kivuliaammat jne.) kun ennen synnytystä? Ja minkälainen kierto on ollu, jos alussa kovin epäsäännöllinen niin millon tasottunu? Mulla vajaa 7vkoa synnytyksestä, en oo imettäny ollenkaan mut kuukautisia ei ole vielä näkyny (ei sillä että niitä erityisemmin kaipailisinkaan)

mä ite kyl imetin, mut mul alkoi kuukautiset 8vk synnytyksestä, ensimäiset oli niukat ja toiset oli normaalit.. kolmansia ei tullu ku oon toivotusti uudestaan raskaana :D

Mie imetin sen vähän mitä maitoa tuli ( muutaman viikon ). Kuukautiset alkoi..öö..ne tais alkaa kaksi kuukautta synnytyksen jälkeen. Ikinä ei ole ollut niin kivuliaat ja runsaat . Säännölliset oli heti, eli nyt muutaman kuukauden tullut säännöllisesti. Ja ehkä jopa vähän vuoto vähentynyt, toivottavasti palaisi entiseen niukkaan vuotoon :saint:

No molemmilla kerroilla kk:t alkoi 4 vkoa synnytyksen jälkeen, täysimetyksellä.

Imetän edelleen (vauva 4kk), mutta minipillerit veivät menkat pois sen ekan kierron jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vaikuttaakohan jälkivuoto mitenkään tuohon kuukautisten alkamiseen? Itellä sitä kesti kolmisen viikkoa, aika niukkaa oli jo nuo viimeset pari viikkoa.

ei.. siihen vaikuttaa lähinnä se, että miten sun oma hormonitoiminta lähtee käyntiin.. toisilla se kestää pidempään toisillä lyhempään!

Mä imetin 2kuukautta ja kuukautiset alkoi kuukauden päästä imetyksen lopetuksesta. Ekat menkat oli tosi runsaat! Valui yli äyräiden ensimmäiset 3-4päivää, mutta jo seuraavat oli ihan normaalit runsaudeltaan. Mulle tuli kolmet ensimmäiset kuukautiset säännöllisesti, vasta sitten on kierto alkanut heittelehtimään 30-60päivän tienoilla.

Yhteistyössä