Kuukautiset myöhässä yli viikon.Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja säikähtänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

säikähtänyt

Vieras
Olen parikymppinen nainen, ja kävi nyt jostain syystä näin, ettei menkkoja ole kuulunut, ovat siis jo yli viikon myöhässä. Kuukautiseni ovat olleet aina hiukan epäsäännölliset, heittäneet päivällä tai parilla jompaan kumpaan suuntaan, mutteivat koskaan aikaisemmin ole olleet näin paljoa myöhässä(saati sitten jääneet tulematta). Ehkäisynä olen poikaystävän kanssa käyttänyt aina kondomia, jonka kanssa olemmekin olleet todella huolellisia.
Minkäänlaisia oireita raskaudesta, tai kuukautisista ei mielestäni ole ollut. Normaalisti huomaan kyllä kehoni reaktioista milloin menkat ovat tulossa.
Onko muilla ollut samanlaista? Säikäyttäähän tämä kun ei menkkoja yhtäkkiä kuulukaan. :O

Itselläni menkat olivat ennen e-pillereiden aloittamista hieman epäsäännölliset. Kerran ne olivat jopa n. 2 viikkoa myöhässä. Mielestäni epäsäännöllisten menkkojen kohdalla tämä on normaalia, mutta asia on hyvä tietenkin tarkistaa.

Juu, ei muuta kuin testiä tekemään.Itselläni oli pillerien annostuksen muutoksen takia menkat parikin viikkoa myöhässä ja ostinkin kotitestin, mutta kun menkat sitten alkoi niin en ehtinyt testailemaan.Kondomikaan ei ole aivan sataprosenttinen, vahinko voi sattua...jos haluat varmistua ehkäisy tehosta niin voisit vaikka ottaa itsellesi pillerit.

Myös stressi ja turha huolehtiminen voi siirtää kuukautisia. Helpoiten pääset turhasta huolesta eroon ostamalla sen testin, niitä saa ihan normi kaupoistakin jos ei apteekkiin tahdo.
Jos olet vakituisessa suhteessa, niin voisit harkita e-pillereitä. Silloin tietää aina milloin tyhjennysvuoto tulee, ja ehkäisytehokin on hyvä oikein käytettynä.
Itse kärsin epäsäännöllisistä menkoista, kierto voi olla mitä tahansa 35-48 päivän välillä. Kerran luulin olevani raskaana, oli aamupahoinvointiakin, ostin kaksi testiä ennen kuin uskoin, etten ole, ja hommasin heti e-pillerit, enkä päivääkään ole katunut :) enää ei tarvi elää epätietoisuudessa.

Yhteistyössä