Kuukautiset km:n jälkeen

Aiheesta on perustettu jo muutama topic, mutta päätin silti perustaa uuden, sillä oma kysymykseni ei käsittele kuukautisten poisjäämistä tai pitkää kestoa, vaan todella aikaista alkamisajankohtaa.

Sain keskenmenon kaksi viikkoa sitten (10.3.) raskausviikolla 10+, vuoto loppui kokonaan viikossa. Fyysisesti siis km oli "helppo", sillä kohtu tyhjentyi kokonaan itsestään.

Tänään minulla on ollut ihan sellainen olo, että kuukautiset olisivat alkamassa: alavatsa ja -selkä ovat hirvittävän kipeät ja tulee rusehtavaa vuotoa (kuten minulla aina pari päivää ennen menkkoja). Raskaustesti näyttää negaa.

Voivatko kuukautiseni ihan todella jo alkaa nyt vai onko kyse jostakin muusta (ja mahdollisesti vakavammasta)?

Että menkkasi voivat alkaa jo nyt, koska "tyhjennys" sujui hyvin, ilman apukeinoja. Varmaan kun lääkkeellinen tyhjennys, joskus vaikeakin, niin se sekoittaa elimistöä pitemmäksi aikaa! uskin huolta on!'

Minullakin silloin alkoi tuhrulla, jota tuli 2 pvää ja sitten menkat alkoivatkin tosi runsaina, minulla siis lääkkeellinen tyhjennys rv 13 ja menkat alkoivat 32vrk jälkeen sen. Ja olivat todella runsaat! :headwall:

Onnea sinulle jatkoon! :flower:

Kiitos kovasti vastauksesta! Olisihan tietysti hienoa, jos elimistö palautuisi helposti tästä keskenmenosta, sillä tuntuu, että henkisen puolen parantumisessa on minulle tarpeeksi iso urakka. :'( :heart:

//edit: kirjoitusvirheet

Onko kellään alkanut menkat jo viikon päästä. Mulla kaavinta viime maanantaina pari päivää siitä vuotoa tuli ja kipuja. Sitten vaan tiputtelua ja oikeastaan sit loppu kokonaan. Sunnuntaina maha kipu yltyi ja verinen vuoto. Soitin aamulla sairaalaan ja sanoivat että kyseessä voi olla tulehdus, johon liittyy kyllä kuumeilua ja pahantuoksuinen vuoto. Mulla ei kumpaakaan näistä. Hoitaja oli myös sitä mieltä ettei mikään ihme vaikka olisi jo menkat. Jos kierto on ollut ennen raskautta säännöllinen niin voi olla et just nyt pitäskin olla menkat, ja kun laskeskelin kalenterista niin näin on. Vai onko tämä jotain jälkivuotoa. Oireet mulla on kyllä samat kuin yleensä menkkojen aikaan. Toivon että nämä olisi "oikeat" menkat niin vois menkkojen jälkeen ruveta hyvillä mielin yrittämään uutta raskautta. ;)

Kaisa82, omat menkkani alkoivat kaksi viikkoa keskenmenosta, tosin kohtu tyhjentyi itsestään km:ssä, eikä kaavintaa tarvittu. Hoitaja sanoi minulle kuukautisasiasta tiedustellessani, että menkat voivat ihan hyvin alkaa jo viikon kuluttua. Näin ollen luulisin, että sinulla voi olla nyt ihan oikeat kuukautiset. =)

Minun täytyy vielä hehkuttaa, että bongasin jo ensimmäisestä kierrosta km:n jälkeen oviksen - nyt jännitetään, olisinko jo raskaana. :heart: Eli paljon onnea sinullekin yrittämiseen. Olisi tosi mukava kuulla myöhemmin kuulumisia, koska ei liene kovinkaan yleistä, että kuukautiset alkavat näin pian keskenmenosta kuin todennäköisesti meillä molemmilla :)

JackQe

Miekin kyllä päättelin että ne oli "oikeat" menkat, toivottavasti. Itseasiassa miekin näillä netin laskureilla laskeskelin ovulaatiota, ja nyt tulevana viikonloppuna ois ottava aika, pitää varmaan pysytellä viikonloppuna tiiviisti sängyssä... :LOL: Paljon onnea teillekin yrittämiseen ja jutustellaan täällä aina kuulumisia. :hug:

Km:ää ennen mun kierrot olivat olleet 36, 31 ja 34. Km alkoi vkolla 7+5 ja kohtu tyhjeni itsestään. Jälkivuoto kesti noin 10 pvää.

Heti km kierrossa bongailin oviksen 15. pvä eli tätä samaista kuuta (km alkoi siis 1.4) ja nyt siis menossa kp30 ja eilen tuli verituhrua. Tänäänkin varmaan ja huomen sit alkais menkat kunnolla, niin mul ainakin ennen km:ää oli negakierrossa kerran, mut saa nyt nähä sitten että tuleeko tuollasta onnetonta tuhrua vaa koko ajan ja siten menkat ois erilaiset kuin aiemmin. Eli odotellaan :)

Tämä on ihan turha viesti, mutta tuossa aiemmin puhuin kuukautisteni aikaisesta alkamisajankohdasta. Oviskin näemmä tässä ensimmäisessä kierrossa km:n jälkeen jo tapahtui, nimittäin tein raskaustestin vappuna-- ja plussa tuli! :heart:

Kirjotin tuossa aikaisemmin menkoistani, joita luulin "oikeiksi", mutta kyllä se jotain jälkivuotoa oli. Eilen alkoi sit ne oikeat menkat, nyt on 34 päivää kaavinnnasta. Nyt sit vaan odotellaan näitten menkkojen loppumista ja kovasti yrittämään uutta. =)

Yhteistyössä