Kuukautiset kierukan poiston jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Osaako kukaan helppiä? Mulla siis poistettu kierukka 7vkoa sitten, kuukautisia ei näy, ei kuulu. Lääkäri joka poisti kierukan, sanoi että varmaan pian voi mooniksia odotella. Vauvahaaveita on, mutta tuntuu että ei päästä edes itse yritykseen kun menkkoja ei tule. Kauanko on normaali aika odotella niitä alkavaksi? Mitä jos ne ei alkaa ollenkaan?
 
vierailija
Kierukka poistettiin kesäkuun alussa, eli kymmenkunta viikkoa mennyt. Kuukautisia ei näy, mutta viikon verran tullut pyyhkiessä paperiin ”vanhaa verta”, eli tummaa verta. Ennen mirenaa oli runsaat kuukautiset.
 
vierailija
Itse poistatin mirenan 13.3.20. menkkoja tullu vieläkään, eli 1,5kk on jo menny. Vauvaa on yritetty poiston jälkeen nyt koko ajan mut negatiivista näyttää. Alkaa jo vähän huolestuttaa, varsinkin kun lukee täält netistä näitä kokemuksia.. pitäis varmaan kohta lääkärille/hoitajalle aika varata.
 
vierailija
Mulla poistettiin 22.3 hormonikierukka Jaydess, mikä oli reilun vuoden. Nyt siis mennyt noin kolme viikkoa (vasta), mutta kehoni käyttäytyy mielenkiintoisesti. Olen ainakin luullut että olisi säännölliset kuukautiset, aiemmin olen hyvin tuntenut ovulaation ja kuukautiset etukäteen, ja ymmärsin ettei hormonikierukka juurikaan sekoittaisi kehon omaa hormonitoimintaa. Mutta, tässä omia huomioita: poiston aikoihin oli haaleaa rusehtavaa pari tippaa, ei ovulaatiota gynen mielestä tuolloin. Viikon sisällä alkoi yllättäen 3pv kuukautisvuoto ja sitten tuli parin viikon täysi kuivakausi ilman mitään oireita tai vuotoa. Nyt yllättäen taas pientä rusehtavaa ja pinkkiä tiputtelua, flunssa, kuukautisoireita, kuuma, heräilen aamuyöstä... Ovulaatiota ei ole jäänyt testeissä kiinni eikä raskaus. Vauvahaaveita on ja ahkerasti koitan ymmärtää mitä kehossani tapahtuu ja mitä oireet mahdollisesti kertovat hormonitoiminnasta ja kierrostani.
 
vierailija
Mirena poistettii 11/2022 ja seuraaval viikolla alko kuukautiset. Seuraavat kun alko ni kesti 14. Päivää. Nyt viikko sitte piti alkaa, mut ei kuulu. Tein testin eilen, mut negatiivista näyttää.
 

Yhteistyössä