Kuukautiset ja ovulaatio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lissuli-81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lissuli-81

Jäsen
03.01.2008
433
0
16
Moikka vaan!

Semmoista tässä mietin ,että voiko kuukautisten aikaan tulla ovulaatio???
Ennen km kiertoni oli 30-32pv, km:n jälkeen kiertoni muuttui 28-30 päivään. Viimeisin kiertoni oli 33 päivää, eli siis oli hiukan myöhässä odotetusta. Vuotoni on ollut tavallista niukempaa, kirkasta verta niukanlaisesti, ei isoja kokkareita, niin kuin yleensä. Nyt kun kuukautiseni ovat jatkuneet viidettä päivää, tunnen mahassani ovulaatiokipua. Voiko olla mahdollista, vai alanko minä jo pikkuhiljaa sekoamaan tämän vauvakuumeen ansiosta.

Esikoista täällä toivotaan niin kovasti saapuvaksi.

Mullakin tuntuu joskus sen tyyppisiä nipistelyjä jo menkkojen loppuvaiheessa.. mutta voihan se olla vaan munarakkulan kasvusta johtuvaa, eli valmistautuu ovulaatioon. Kierron pitäs jäädä melko lyhköseks jos ovis jo kuukautisten aikaan.

Toki se voi olla mahdollista. Mulla luomukierrossa menkat kestää 10päivää ja ovis on just tolloin vikana päivänä.

Mutta voihan ne kivut olla mitä tahansa muutakin. Tai sitten sä vain tunnet sen kun munis alkaa kasvamaan. Ja irtoaminen voi tapahtua sitten myöhemmin.

Eli kaikki on mahdollista ja mahdoton sanoa mitään varmaan ilman ultraa.

Mutta voittehan te viettää hellän suihkuhetken ;) varmuuden vuoksi.

Jossain pinossa odotuspuolella luin että jollain oli ihmeelliseen aikaan ollut ovis juuri kuukautisten kieppeillä eli mahdollisuus on ja voihan ovias tapahtua useamman kerran kierron aikana vaikka onkin harvinaisempaa...
Tsemppiä sinulle Lissuli b :D d

Tehän olette varmasti ihan oikeassa, kasvukipuja siis, kiitos siitä! Joskus tuntee olevansa niin yksin tän oman kehonsa kanssa ja ihmettelee niin paljon mitä se milloinkin keksii.

Tosiaan olen yleensä tuntenut ovulaation todella selvästi, viime kertaista en tuntenut ollenkaan ja ajattelinkin että nyt tulee pitkä kierto. Onneksi sentään menkat tuli noinkin aikaisin...

Ois kiva kun ei niin kyttäis itseään, että osais välillä rentoutuakin, eikä vaan ajatella tätä yhtä ja samaa asiaa viikosta toiseen :D

Yhteistyössä