Kuukautiset ehkäisynä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Andromeda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Andromeda

Vieras
Onko kenelläkään tietoa,kuinka suuri todennäköisyys raskaaksi tuloon on kuukautisten aikana?Tiedän kyllä,ettei sen varaan saa jättää,mutta silti....Kiitos etukäteen!

No, kuukautiset eivät ole ehkäisykeino, paitsi jos se estää koko seksitouhun ;) . No, asiaan. Meilläkään ei nykyisellään käytetä mitään ehkäisyä (minä haluan lapsen, mies ei niinkään), mutta en ole tullut raskaaksi kolmeen kuukauteen. Tiedän ja tunnen suurinpiirtein ovulaationi, joten muina aikoina sekstaillessa en ole tullut raskaaksi (esim. heti kuukautisten jälkeen ja viikonpäivät ennen kuukautisia). Munasolun irtoaminen on kuitenkin yksilöllinen juttu eikä tapahdu aina samaan aikaan kierrosta. Minulla irtoaa (tai ainakin luulen niin) puolitoista viikkoa edellisten kuukautisten alkamispäivästä, virallisesti se olisi kai 12-14 päivää ennen seuraavien kuukautisten alkamista. Mulla kierto on 26 päivää, joten sen vuoksi en taida mahtua viralliseen laskentaan.
No, pointti on, että jos et halua raskaaksi, käytä jotakin ehkäisykeinoa. Muuten tulet todennäköisesti jossakin vaiheessa raskaaksi. Munasolu voi irrota vaikka kuukautisten aikana.

Kiitos!Tässäpä pointti tuliki esille...Meinaan esikoista odottaessani selvisi ultrassa,että vauveli onkin ainakin 2 viikkoa laskettua aikaa vanhempi...Kun edellisistä kuukautisista laskettiin,eivät laskelmat pitäneet paikkaansa ollenkaan!Siis,ne kk:set mistä laskettiin,ei olisi kuulunut enää ollenkaan tulla...Olin ollut kovasti jo raskaan siinä vaiheessa :laugh: Mitään eroa normaaleihin kuukautisiin en niillä silloin huomannut...Siis ilmeisesti elimistölläni on aivat omat tyylit toimia ja järjestää.Kierto silti tasainen 31,eli aikast pitkä... :/

Yhteistyössä