kuukautiset ehkäisykapselin jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja odottelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

odottelija

Vieras
Hei,

Kauanko teillä on kestänyt kuukautisten tulo kapselin poiston jälkeen ja minkä merkkinen kapseli tällöin ollut käytössä? Olen turhaan yrittänyt etsiä tietoa kapselin poiston jälkeisistä tapahtumista. Itsellä nyt kuukausi sitten poistettu Jadelle merkkinen kapseli ja viime kuukautisista (tällöin siis vielä kapseli) ollut kohta jo 50 päivää. Raskaana en tiedettävästi ole (kvantitatiivinen raskaustesti verestä tehty), mutta olisi kiva kuulla kanssakokemuksia hormonaalisen tasapainon palautumisesta.

En osaa tähän vastata (eli turha vastaus), sillä itse lähinnä ihmettelen päinvastaista; koska nämä jatkuvat tiputteluvuodot lakkaavat. Minulta poistettiin 11.5.2012 ehkäisykapseli (Nexplanon), joka oli lokakuun alusta asti käsivarressa ja 4 kk putkeen tuli vuotoa, enemmän tai vähemmän, jonka jälkeen kyllästyin koko touhuun ja poistatin kapselin kädestä. Samana päivänä aloin syömään jotain Zoely-pillereitä, joita en ole aiemmin kokeillut, joten tavallaan tämä tiputtelu voi johtua niistä pillereistäkin, jos ne eivät vaan pidä - aikaisemmin ei pillereiden kanssa mitään tällaista ongelmaa. Tosin nämä ovatkin jotain "uutta luonnonmukaista naishormonia sisältäviä"..

Mutta olisi kiva päästä tästä rättirumbasta pikkuhiljaa eroon, kun olisi kaikenlaisia reissuja tulossa, huoh. Joten täältä kyllä irtoaisi menkkoja sullekin, jos vaan haluat :)

Hei,

Kauanko teillä on kestänyt kuukautisten tulo kapselin poiston jälkeen ja minkä merkkinen kapseli tällöin ollut käytössä? Olen turhaan yrittänyt etsiä tietoa kapselin poiston jälkeisistä tapahtumista. Itsellä nyt kuukausi sitten poistettu Jadelle merkkinen kapseli ja viime kuukautisista (tällöin siis vielä kapseli) ollut kohta jo 50 päivää. Raskaana en tiedettävästi ole (kvantitatiivinen raskaustesti verestä tehty), mutta olisi kiva kuulla kanssakokemuksia hormonaalisen tasapainon palautumisesta.

Kapselista en osaa sanoa, mutta itse lopetin helmikuussa e-pillerit 10 vuoden käytön jälkeen, ekat kuukautiset tuli vasta toukokuussa, ja sen jälkeen onkin ollut taas hiljaista.

Eli kaiketi kapselinkin poiston jälkeen voi hormonit olla pidemmän aikaa sekaisin..

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä