Kutsumanimi ei tunnu omalta, vaan lähinnä ahdistaa.. Onko täällä ETUnimensä vaihtaneita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nolo

Vieras
Minulla on tosi erikoinen kutsumanimi, joka tuntuu vuosi vuodelta aina vain kauheammalta. (Luontevaa lempinimeä siitä ei saa, joten ei kannata ehdottaa että ota lempinimi käyttöön.) Olen jo 35-vuotias, joten tämä ongelma on ollut kauan... Harkitsen ja mietin joka ikinen päivä nimen vaihtamista.. ja aina törmään samaan esteeseen: miten minut sitten tunnistetaan kun esittäydyn esim. puhelimessa jne. Tyyliin: kukaan ei tiedä kuka tämä Mari Möttönen on kun hän kerran oli aiemmin Michelle Möttönen.

Onko täällä joku joka olisi käynyt nimenmuutoksen läpi, ja juuri KUTSUMAnimen. Mitään kirjoitusasun muutoksia en tarkoita (väliviiva pois), ne eivät ole sama asia. Vaan kokonaan etunimensä muuttaneita... Olen tosi ahdistunut tämän asian takia :(

Eräs ystäväni muutti monen vuoden mietiskelyn jälkeen etunimensä aivan toisenlaiseen. Helposti ja kivuttomasti ystävän mukaan mennyt vaihto ja jotkut vielä vahingossa kutsuu väärällä nimellä. Jos oma nimi ei miellytä niin vaihdat sen ja kyllä tutut tottuvat. Virastoissa yms sinut tunnistetaan sotun yms perusteella :)

jos sulla on töissä yhteistyökumppaneita joiden tunnistamista pelkäät niin laadi niille infomeili aiheesta... tietty työnantajan luvalla... ite aijon ko meilin laittaa sit kun sukunimi muuttuu... ite oon saanu vastaavia infoja saksasta ihan avioeroista ja kuolemista jotka vaikuttaa yhteistyökuvioihin ja yhteyshenkilöihin...

Ei ole kokemusta mutta kannattaako aloittaa siitä että vaihtaa virallisesti nimensä? Etkö voisi ensin vaan ilmoittaa läheisille että haluat heidän kutsuvan sinua uudella nimellä ja katsoa miten homma etenee. Mulla oli kaveri jota aikapäiviä kutsuttiin eri nimellä kuin mikä virallinen nimi oli. Vasta vuosia myöhemmin vaihtoi myös papereihin tämän kutsumanimensä.

Voisitko alkaa käyttää toista nimeäsi? Tsemppiä uuden nimen kanssa, ja totuttele siihen tosiaan ensin kaveripiirissä ja vaihda vasta ajan kuluttua jos nimi on ihan uusi.

Yhteistyössä