Kutojat auttakaa tyhmää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä oon ihan daiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mä oon ihan daiju

Vieras
Kudon tässä hahtuvasta vaippahousuja ja nyt pitäis ruveta kaventaan ja ohjeessa lukee näin:

"Kavenna molemmin puolin aina puikon alussa seuraavasti: 3 silmukkaa, 1 silmukka kolme kertaa. Puikkojen molemmilta reunoilta on näin kavennettu yhteensä 6 silmukkaa."

Siis kavennanko miten?
suomentakaa mulle, kun tyhmä ei tajuu.

Ensinnäkin se on neulomista, kutominen tapahtuu kangaspuilla. Ja tuo tarkoittaa sitä että kavennat puikon alussa yhden silmukan ja neulot loput, käännät ja kavennat yhden silmukan ja neulot loput jne. kunnes olet neulonut yhteen kolme kertaa yhden silmukan molemmissa päissä.

Mä ajattelin aluksi että 1 silmukka kavennetaan joka puikon alussa x3

Mutta miten silloin voi olla molemmilla reunoilla 6 silmukkaa kavennettun??

Ymmärränkö ihan väärin?

ja sori, että vierasta neulojaa kun tyhmyyksissäni puhuin kutomisesta.

Mä ajattelin aluksi että 1 silmukka kavennetaan joka puikon alussa x3

Mutta miten silloin voi olla molemmilla reunoilla 6 silmukkaa kavennettun??

Ymmärränkö ihan väärin?

ja sori, että loukkasin vierasta neulojaa kun tyhmyyksissäni puhuin kutomisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Ton ymmärrän kyllä niin, että siinä on yhteensä kuusi kavennettu koko työssä, eli kolme molemmista reunoista.

No niin kun lukee vähän tarkemmin ja ajatuksen kanssa niin selkishän se mullekkin. KIITOS!

Mie oon tehny pökät tuolla ohjeella ja kavensin just niin että tuo kuusi silmukkaa tulee kavennettua kuuden kerroksen aikana, eli ensin kaksi yhteen ja loput normaalisti, sit käänsin työn ja taas kaksi yhteen ja loput normaalisti. Silloin tulee kavennettua yksi silmukka kerrallaan aina puikon alussa.

Eli luin nyt kymmenennen kerran ohjeen ja tajusin että se jatkuukin.

"Kavenna molemmin puolin aina puikon alussa seuraavasti: 3 silmukkaa, 1 silmukka kolme kertaa. Puikkojen molemmilta reunoilta on näin kavennettu yhteensä 6 silmukkaa. NEULO JÄLJELLE JÄÄNEILLÄ AINA-OIKEIN-NEULETTA 12 KERROSTA"

Eli kavennanko joka puikon alussa kolme 3 silmukkaa? Ja jatkan tätä sitten 12 kerrosta?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

"Kavenna molemmin puolin aina puikon alussa seuraavasti: 3 silmukkaa, 1 silmukka kolme kertaa. Puikkojen molemmilta reunoilta on näin kavennettu yhteensä 6 silmukkaa. NEULO JÄLJELLE JÄÄNEILLÄ AINA-OIKEIN-NEULETTA 12 KERROSTA"

Eli kavennanko joka puikon alussa kolme 3 silmukkaa? Ja jatkan tätä sitten 12 kerrosta?

no ei se voi kyllä noinkaan mennä..................voi hitto miten se nyt menee?

Alkuperäinen kirjoittaja Auttakaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

no ei se voi kyllä noinkaan mennä..................voi hitto miten se nyt menee?

Eli ensin kavennat tuon kolme silmukkaa kummassakin reunassa ja sitten joka puikon alussa kolme kertaa yksi silmukka ja kavennusten jälkeen jäljelle jääneillä silmukoilla neulot tuon 12 kerrosta aina oikein .

kavennat joka puikon alussa ensin 3 silmukkaa ja sitten 1 silmukan 6 kertaa. näin mä ainakin olen kyseisessä ohjeessa tehnyt ja ihan oikeanlaiset on tulleet. laitoin kyllä jo vinkkiä kerhonkin puolelle.

siis ensin kavennat kolme, neulot puikon loppuun, kavennat kolme, neulot puikon, kavennat yhden, neulot puikon, kavennat yhden, neulot puikon jne.

Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
kavennat joka puikon alussa ensin 3 silmukkaa ja sitten 1 silmukan 6 kertaa. näin mä ainakin olen kyseisessä ohjeessa tehnyt ja ihan oikeanlaiset on tulleet. laitoin kyllä jo vinkkiä kerhonkin puolelle.

siis ensin kavennat kolme, neulot puikon loppuun, kavennat kolme, neulot puikon, kavennat yhden, neulot puikon, kavennat yhden, neulot puikon jne.

Jos kaventaa nuon niin kavenee 6 silmukkaa liikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:

Jos kaventaa nuon niin kavenee 6 silmukkaa liikaa...

niin siis yksi silmukka sitten 3 kertaa :laugh:

Yhteistyössä