Kutittaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jalkoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jalkoja

Vieras
Ihan hulluna! Ensin alkoi sillai, että kun illalla pesin kasvot niin jalat alkoi kutisemaan ihan höpönä. Jalkapöytä ja siitä ylöspäin hiukka säärtä. Tänään kutiosee sitten jatkuvasti samoilta kohdilta. Liekkö johtuu turvotuksesta? Kuuluukohan tämäkin ihanuus siis raskauteen? Onneksi laskettuaika on parin päivän päästä, loppuu nämä kärsimykset

Kutinasta kannattaa mainita neuvolassa, voi olla maksan toimintaan liittyvää. Toisaalta yleisemmin vain kuivumiseen. Mutta suosittelen kuitenkin kysäisemään neuvolasta, minulle ainakin sanoivat, että jos tulee voimakasta kutinaa, niin kertoa.

Kyseessä voi olla hepatoosi. Kannattaa varata neuvolasta aika verikokeeseen. Itse sain lähetteen verikokeisiin samana päivänä, pari minuuttia kesti ja samana päivänä tuli tulokset, ei hepatoosia.

Mutta kannattaa soitella neuvolaan, ja voi saada lähetteen jo maanantaina.

Googleta lisää hepatoosista. Mutta älä pelästy =) Monilla tuo kuitenkin on, ja yleensä kaikki menee hyvin. Jossain tapauksissa synnytys ehkä käynnistetään aiemmin.

Ota rauhallisesti ja soita heti maanataina neuvolaan, niin saat varmuuden asiasta.

Ahaa, siis voi olla noinkin vakavasta jutusta kyse. Olen atoopikko, mutta raskauaden ajan ovat oireet olleet poissa kokonaisuudessaan. No huomenna on neuvola (toivotaan että viimeinen) pitääkin kysyä sieltä! Kiitos teille!

Mulla alkoi melko loppuvaiheessa tuo jalkapöytien kutina, myös niska ja kämmenselät kutisivat ja olivat täynnä pieniä näppyjä. Lääkäri totesi että mulla on atooppinen iho, sen ja hormonimyrskyn seurauksena tulee kutinaa. Sanoi että hepatoosista ei ole kyse koska jalkapohjat eivät kutise. Määräsi voidetta ja kutina ja näpyt häipyivät. Soita toki jos huolestuttaa. Mutta mulla samanlaista kuin sulla ja kaikki oli hyvin.

Yhteistyössä