kutisevat nännit

  • Viestiketjun aloittaja syyhy
  • Ensimmäinen viesti
syyhy
Tietääkö joku mikä auttais hirveesti kutiseviin nänneihin? RV 21 menossa ja viime viikosta lähtien on nännit kutisseet ihan järkyttävästi. Päällisin puolin näyttävät olevan ihan normaalit, mutta kutina on hirvee, on rasvannut niitä nyt ihan tavallisella vartalovoiteella, muttei auta yhtään....
Osaako joku auttaa!!????
 
Oona
Mulla oli sama juttu. kokeile bepanthen voidetta. jos ei auta, niin kortisonivoidetta ohuelti ja muutamassa päivässä pitäisi auttaa.

nyt joku kirjoittaa että kortisonia ei saa käyttää raskausaikana mutta esim. ms.tautia sairastavat joutuvat sitä hirveitä määriä käyttämään koko raskauden ajan ja mulle lääkäri ihan määräsi tuon kortisonivoiteen.

juuri noilla viikoilla ongelma paheni ja iho rupesi irtoamaan ja kudosnestettä tulemaan läpi joten hommaa heti neuvolalääkäriltä resepti tai muu ohje kuinka toimia.
 
Iiq
Mulla on sama ongelma. Olen atoopikko ja minulla on ollut tuota ongelmaa jo ennen raskautta aina välillä. Kannattaa käyttää jotain melko rasvaista perusvoidetta, esim. novalania tavallisen vartalovoiteen sijaan. Ja sitten on sitä lansinohia, mulla se ei kuitenkaan ole auttanut mitenkään. Mulla menee muutamassa päivässä ihan rikki ja alkavat vuotaa kudosnestettä ja siihen onneksi auttaa parin päivän kuuri hydrokortisonia. Sen käyttöohjeessa kyllä sanotaan, että voi käyttää normaalisti raskauden ja imetyksen aikana. Eli samat neuvot kuin edellisellä vastaajallakin oikeastaan. Hydrokortisonia saa ilman reseptiäkin, mutta voi pyytää reseptinkin. Lääkäri saattaa tietty määrätä jotain muutakin korttaria, mutta tuo on mieto ja ainakin mulla toimii.
 

Yhteistyössä