kutinaa + näppylöitä

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
Ongelma:

Alapää kutisee vaihtelevasti. Lääkärissä olen juossut, ensin sain monta lääkekuuria hiivaan mutta mikään ei vienyt vaivaa kokonaan pois. Tehtiin papa jossa näkyi sieni (muuten kaikki oli normaalisti). Sitten kävin yksityisellä gynellä näyttämässä itseäni eikä hänkään löytänyt mitään vikaa. Sitten päätettiin vaihtaa e-pillerit. Klamydiakin testattiin, ei löytynyt.

En ole edes ikinä ollut suojaamattomassa yhdynnässä kenenkään muun kuin nykyisen kumppanini kanssa.

Yhdyntäkipuja on ollut vaihtelevasti, useinkin, etenkin välillä on tuntunut virtsaamisen tarvetta kesken yhdynnän. Välillä oli muutenkin kokoajan käytävä vessassa. Koskaan ei ole kuitenkaan kirvellyt, valkovuoto ei ole tavallista runsaampaa eikä vertakaan tule.

Nyt limakalvot tulivat taas kipeäksi, ihan kun siellä olisi jotain haavaumia. Kutina alkoi taas ja kun kurkkasin, siellä näytti olevan pienen pieniä näppyjä? En tiedä voiko olla rikkoutunutta ihoa vai onko siellä ihan oikeasti jotain näppylöitä.. Toisaalta miksipäs rikkoontunut iho kutiaisi?

Kuulostaako kenestäkään tutulta? En tiedä mitä tehdä, lääkäri sanoi viimeksi kysellessäni, ettei ole syytä epäillä kondyloomaa (”kyllä gynekologi olisi sen huomannut”) ja että odotellaan nyt josko ne uudet pillerit veisivät oireet mennessään, niidenhän vaikutus alkaa näkyä vasta parin kuukauden päästä.

Hiivasyndroomasta on turha kertoa, siitä tiedän kaiken ja sen mukaan yritän elää – vaan eipä tule tuloksia.

Kondy
Onko missään vaiheessa oikeasti testattu kondyloomaa? Ei se näy normaaleissa sukupuolitautitesteissä eikä papassakaan välttämättä. Oireet minusta viittaavat suoraan siihen. Kokemusta on.

Onko tehty testi etikalla? Se on ainoa varma keino kondylooman testaamiseen (koepalojen lisäksi). Onko lääkäri laittanut pumpulitupolla laimennettua etikkaa ulkosynnyttimiin ja on odoteltu muutama minuutti, näkyykö valkoisia laikkuja limakalvolla.

Ellei ole tehty, kannattaa pyytää. Se tarttuu kyllä tosi herkästi vaikkapa sormista ja miehillä se on oireeton.

ei ole testattu kondyloomaa, nimenomaan kyselin siitä niin lääkäri sanoi ettei ole tarve. itsekin olen kyllä miettinyt, että mikseikös se olis voinut vaikka sormista tulla. toisaalta, minustahan löydettiin nimenomaan sieni, tätähän sekin aiheuttaa.

minulle ei muuten yksikään lääkäri ole edes puhunut kondyloomasta, kaikki epäilivät vain klamydiaa. jos tilanne jatkuu, niin tottakai menen lääkäriin. mahtaako tuon etikkatestin tehdä ihan terveyskeskuksen lääkäri, vai pitääkö mennä gynekologille?

en käytä enää edes terveyssiteitä tai pikkuhousunsuojia, olen todellakin kokeillut vähän kaikkea.

kondy
Kondylooma ei tosiaankaan näy silmällä, edes gynekologi ei pysty katsomaan, näkyykö kondyloomaa tai onko tarvetta testata. Oireet ovat nimenomaan samanlaiset kuin hiivatulehduksessa, siihen vaan hiivalääkkeet eivät tehoa.

Etikalla testaaminen on nopeaa ja halpaa, muutaman minuutin homma. Ihme, ettei sitä tehdä ilman muuta.

Sinunä pyytäisin tekemään testin, varmasti sen voi tehdä terveyskeskuslääkärikin.

Poikaystäväsi voi olla tartuttanut sen sinuun, miehillä se on oireeton. Hän ei todennäköisesti tiedä virusta kantavansa.

Minä
Jätä hyvä tyttö ne pillerit pois!! Mullakin oli kaiken maailman epämääräsiä oireita, muuta ei löytynyt testeissä kun aina välilä hiivaa tai epäspesifiä tulehdusta. Kirvely, kutina ja muut epämääräset oireet jatku kunnes tajusin jättää pillerit pois (kokeiltuani 4 eri merkkiä)

Nykysin on elämä yhtä juhlaa!!

Kiitos teille vastauksista! Soittelen heti huomenissa terveyskeskukseen.

Tuntuu kyllä tosi epäreilulta, että sukupuolitaudin voi kaikesta varovaisuudestaan huolimatta saada! Poikaystäväkin kävi kaikissa mahdollisissa testeissä ennen kuin jätettiin kondomi pois.

Itse en kyllä syyttäisi pillereitä oireistani, sillä mulla on ollut ne jo monta vuotta, tosin nyt on menossa jo neljäs merkki. Vasta Diane Novan aikana on alkanut tulemaan näitä oireita, enkä sitten ehtinyt niitä syömään edes kokonaista vuotta, kun merkkiä vaihdettiin.

Hiivan sitten taas olen todennäköisimmin saanut antibioottikuurista.

Yhteistyössä