Kutinaa (allergiaa?) alkuraskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karpu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karpu

Uusi jäsen
02.04.2010
3
0
1
Hei!

Onko kellään kokemusta tai tietoa voiko allergisoituminen aktivoitua raskaana? Nyt menossa n. rv9 ja muutamien viikkojen aikana on yhtäkkiä tullut ilman syytä kutina kohtauksia ympäri kroppaa sekä varsinkin ranteisiin ja kyynärtaipeisiin punaisia kämmenen kokoisia laikkuja. Kutina ja laikut tulee ja menee miten sattuu. Ennestään en ole millekkään allerginen ja nytkään oireet ei liity selvästi mihinkään aineeseen tai ympäristöön. Lääkäriin ei ihan tälläisestä viitsisi mennä... Ideoita?

mulla oli viime raskaudessa tollasta, urtikariaa eli nokkosrokkoa. kesti mulla 3kk ja oli todella tuskallinen. suihkun jälkeen kunnon rasvaus decuball rasvalla auttoi hieman, itse asiassa mä rasvailin itseäni lähes taukoamatta järkyttävän kutinan vuoksi. raapimista tulisi välttää joka oli todella vaikeaa, mutta toi rasvaaminen auttaa jonkun verran. mä itse ajattelin herkistyneeni poikahormoneille silloin kun kolmesta tytöstä mulle ei tollasta tullut:rolleyes: mutta oikeesti oli varmaan vaan sattumaa...tsemppiä, kyllä se siitä!

Yhteistyössä