kutikutikuti, nyt alkaa mennä järki (alapää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutinaaaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kutinaaaaaa

Vieras
oon raskaana ja muutama viikko sitten alko kutina alapäässä. paheni vagi-c:n käytöllä, hiivalääke ei auttanut, ei mennyt ohi lactalilla. ei auta acon intiimivoide. syön sitäpaitsi maitohappobakteereita pitääkseni hiivan loitolla... en ymmärrä enää.
olen jopa miettiny sukupuolitaudit läpi, nekin on kaikki testattu syksyllä ja muutama niistä testattiin vielä alkuraskaudessa (helmikuu). saman miehen kanssa olen ja häntäkin olen jo ehtinyt syyttää hormooneissani ja kutinan raivon vallassa. mies raukka loukkaantui pahasti, enkä enää usko itsekkään että sellaisesta on kyse.
mut mistä ihmeestä sitten!?

Neuvolalääkärille mars ja lopetat kaiken sokerin syönnin. Kannattaa myös testauttaa sokeriarvosi. Lääkäri antaa tehokkaampaa hiivalääkettä jos tarvitaan ja ottaa näytteen alapäästä.

Hei ap! Minulla ilmeni aivan sama ongelma viimeisimmässä raskaudessani. Kutinaa lievitti ainoastaan mieto hydrocortison voide. Varmasti vahvemmatkin kortisonivoiteet lievittäisi, mutta niitä ei ehkä raskausaikana viitsi käyttää, ja kyseessä on sitä paitsi herkempi kohta ihoa... Vauva on jo syntynyt, mutta kutina ei ole vieläkään kadonnut. Kaikenlaisia testejä tehtiin raskausaikana, mutta mitään syytä kutinalle ei löytynyt. Päätettiin tutkia asiaa tarkemmin, jos kutina ei muutama kuukausi synnytyksen jälkeen katoa, koska epäily on, että johtuu hormoneista. No, kutina siis yhä jatkuu, mutta en ole kysellyt asiasta vielä sen enempää. Ajattelin, että imetyskin saattaa yhä vaikuttaa, joten jos kutina jatkuu vielä imetyksen jälkeenkin, niin sitten lähden kyselemään asiasta uudemman kerran. Eipä siis auta, kuin rasvailla silloin tällöin kortisonilla.

[QUOTE="pöö";24193903]kortisonia ei saa laittaa limakalvoille....[/QUOTE]

Ihan lääkäri on ohjeistanut laittamaan. Herkälle alueelle mietoa kortisonia. Sitä kortisonia tuskin tungetaan minnekään sisuksiin kuitenkaan.

Lisään tähän, että kortisoni tosiaan imeytyy limakalvojen kautta herkemmin, joten siksikin siis mietoa sellaista. Vaihtoehdot ovat tosiaan vähissä, kun kutina tekee niin hulluksi, ettei voi nukkuakaan.

olen jopa miettiny sukupuolitaudit läpi, nekin on kaikki testattu syksyllä ja muutama niistä testattiin vielä alkuraskaudessa (helmikuu).
Voi hyvänen aika sentään. Sinulta ei suinkaan ole testattu kaikkia sukupuoliteitse leviäviä tauteja. Todennäköisesti sinulta on syksyllä otettu klamydia, tippuri ja hiv sekä raskauden alussa klamydia ja hiv. Vaikka olisit pyytänyt testaamaan KAIKKI sukupuolitaudit, ei niitä testata. Rutiinitestien ulkopuolelle jää lähes poikkeuksetta aina kuppa, kondylooma, herpes, hepatiitit ja mm. trikomonas. Joten ikävä kyllä et voi sanoa etteikö sulla sp-tauteja olisi, samoin miehelläsi voi olla.

Esim. kondylooma aiheuttaa usein hiivankaltaisia oireita. Muista myös, että myös kumppani tulee hoitaa hiivalääkkeillä, ettei hän tartuta kenties takaisin. Hiivaan tosin auttaa monin paikoin vain elämäntapojen muutos, ei lääkkeet.

Yhteistyössä