kutiavat peräpukamat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pers....ikka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pers....ikka

Vieras
Onko kellään tullu synnytyksen jälkeen (kivuttomia) peräpukamia? (..niin ja miksei muulloinki ku synn.jälk.)
Siis on sellasta "röpelöä" persreijän ympärillä, kutittaa välillä ihan himona! Oon ostanu apteekista jotain voidetta siihen, mut oon käyttäny sitä epäsäännöllisesti melkeen koko pikkutuubin loppuun eikä vieläkään oo menny pois. Tammikuussa -08 synnytin, ja on nää pukamat ollu jo varmaan puoli vuotta.

Mitä niille pitäs tehä?

Alkuperäinen kirjoittaja pers....ikka:
Onko kellään tullu synnytyksen jälkeen (kivuttomia) peräpukamia? (..niin ja miksei muulloinki ku synn.jälk.)
Siis on sellasta "röpelöä" persreijän ympärillä, kutittaa välillä ihan himona! Oon ostanu apteekista jotain voidetta siihen, mut oon käyttäny sitä epäsäännöllisesti melkeen koko pikkutuubin loppuun eikä vieläkään oo menny pois. Tammikuussa -08 synnytin, ja on nää pukamat ollu jo varmaan puoli vuotta.

Mitä niille pitäs tehä?

mene lääkäriin niin ne kuristetaan/hirtetään pois.
pukamat uusii kyllä tosi herkästi että jos ne on kerran saanut niin herkästi saa uudelleenkin!
jos ei voiteet ja peräpuikot auta niin lekuriin mars :)

Yleensä kutina tulee siitä, että sinne on jäänyt likaa. Kannattaa pestä se peräpeili isomman hädän jälkeen, voi ihan pestä samalla tekniikalla kuin vauvaltakin. Lekuri voi hirttää ne pukamat veke, mutta sitä ennen pese hyvin, kuivaa hyvin ja laita salvaa joka kerta kakan jälkeen. Näillä keinoin vaiva pysyy poissa.

Mä synnytin joulukuussa - 07 ja edelleen pukamat on en ole edes jaksanut tehdä enää asialle mitään. Ja lääkäriin ei yhtään huvita mennä jotain rasvoja olen kokoeillut, mut ei niistä paljonkaan apua ole ollut.

joo, todellakin muista pestä takalisto kunnolla!
ja joka kakkostarpeen jälkeen, kunnolla!
kakka-hommissa voi olla apua jos suihkuttaa vettä bidellä samalla :o
säännöllinen rasvailu auttaa, toiset sanoo että puikot on tehokkaampia!

Yhteistyössä