...kusu vaan...eli sulatetun marjan uusiokäytöstä....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FreezeCat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FreezeCat

Tunnettu jäsen
14.12.2011
41 858
14 935
113
...etsin eilistä päivää :D

Eli - aattelin tässä ihan itekseni yllättää tämän rakkaan köörini tekemällä tuonne pakkaseen omakutoista mansikkajäätelöä :p. Huomenna siis herkuteltais tai se aatoksena.

Mutta. Mulla ois tuolla tyrkyllänsä pakastemansikkarasia, minkä nyt meinasin tuohon änkeä - voinkos mä nyt sitten sitä tyrkätä ennää uudelleen sinne pakkaseen tekeytymään (mulla ei ole jädekonetta) kun se siis on kertaallen ainakin hiukan sulanutta (että saan sen jäätelömassaan pyöräytettyä)?!

Mites tää nyt meneekään :snotty:? Ainakin valmiiksi pakastetun lihan kanssa tuo on nounou eli ei saa uudelleen pakastaa, näin olen ymmärtänyt...

Voe pölöhökustaa mun kanssain :D, kiitos kun viisastutat minua!

voit käyttää =)

ja toi liha juttu, jos pakastaa raakaa lihaa,ja sulattaa ja sit paistaa, voi sen taas pakastaa.Mut jos kypsän lihan ottaa pakkasesta ni sit ei mielellään sitä enää pakasta, eikä tietty raakaa sulatettua enää saa pakastaa raakana.

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28695823:
voit käyttää =)

ja toi liha juttu, jos pakastaa raakaa lihaa,ja sulattaa ja sit paistaa, voi sen taas pakastaa.Mut jos kypsän lihan ottaa pakkasesta ni sit ei mielellään sitä enää pakasta, eikä tietty raakaa sulatettua enää saa pakastaa raakana.

Kitoooos :flower:!

JA hei - viisastuinkin sitten aimoannoksella tuossa lihajutussakin. Kannatti siis tähänkin päivään herätä :)!

Kitoooos :flower:!

JA hei - viisastuinkin sitten aimoannoksella tuossa lihajutussakin. Kannatti siis tähänkin päivään herätä :)!

mieluiten sitä tietysti aina pitäis pakkasesta otetut käyttää heti, eikä pakastaa uudestaan =)
itse pakastan tosi harvoin esim lihaa raakana, paistan jauhelihaa valmiiksi pakkaseen, helpompaa niin kuin se et sulattelis sitä raakaa sieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28695842:
mieluiten sitä tietysti aina pitäis pakkasesta otetut käyttää heti, eikä pakastaa uudestaan =)
itse pakastan tosi harvoin esim lihaa raakana, paistan jauhelihaa valmiiksi pakkaseen, helpompaa niin kuin se et sulattelis sitä raakaa sieltä.

No näin minäkin olen tämän asian itelleni sisäistänyt, että kerran kun otat tavaraa pakkasesta, niin sen käytät siten, ettet sitä sinne takaisin tunge.

Jauhelihan paistaminen valmiiksi ja sitten pakastaminen on tosi fiksusti aateltua :). Mä vaan ruukaan sen paketin - kun hommaan samalla kertaa usempia - vain laittaa niine hyvineen pakkaseen ja sieltä sitten sulattelen ja väsäilen tarpeen tullen eli tässä asiassa mä luulen, että sisäistämisessä ja käytäntöönottamisessa menis oma aikansa. Mutta mene ja tiiä - sainpahan uutta ajateltavaa ja kokeiltavaa :)!

Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;28695860:
Ihanaa, itsetehtyä jäätelöä, nam. Olen käyttänyt kohmeisia mansikoita ja pakastanut jäätelönä ja ei ole ollut havaittavissa mitään maku ym. virheitä. Sitten on ihan pakko kehua, että tein tosi hyvää key lime jäätelöä. Suosittelen kokeilemaan. Jauhoton taikina: Key lime pie jäätelöleivokset

(Sorry linkki omaan blogiin, mut tuo jäde on oikeasti hyvää. :D)

Juuh, itetehty on itetehtyä :p...sanoo hän yhden kokeilukerran topakalla kokemuksenäänellä :D! Mutta ihan oikeesti - ältsin pienellä vaivalla saa tasan tarkkaan suunmakuista herkkua, meijen muksutkin oli aivan otettuja tästä meikäläisen "mahtavasta osaamisesta" :D

:O - härremunjee *nieleskelee tyhjää ja pyyhkii valuvia suupieliään*....joo, kiitos linkkauksesta vaan - laitoin samantein suoksikkeihini :). Sähän oot melkoinen velho, niin hienostunut annos - menee kokeiluun kyllä!

• Tykkää
Reactions: kantojäärä
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28695842:

Tosta jauhelihan pakastamisesta valmiiksi pakkaseen. Miksi teet näin? Onko teillä omia eläimiä, jotka on pakko saada pakkaseen? Ostatko jauhelihaa tarjouksesta ja siksi pakastat? Pakastatko tavallaan pahan päivän varalle, jos rahat loppuu, niin onpahan sitten, mistä ottaa? Jos vastaat näihin kieltävästi, jauhelihan pakastaminen paistettuna on tosi hassua. Kyllä parempi ruoka tulee, kun paistaa tuoreen jauhelihan. Jää sulattelut pois ja pakkaseen tulee tilaa kesän marjoille.

[QUOTE="Pieras";28695942]Tosta jauhelihan pakastamisesta valmiiksi pakkaseen. Miksi teet näin? Onko teillä omia eläimiä, jotka on pakko saada pakkaseen? Ostatko jauhelihaa tarjouksesta ja siksi pakastat? Pakastatko tavallaan pahan päivän varalle, jos rahat loppuu, niin onpahan sitten, mistä ottaa? Jos vastaat näihin kieltävästi, jauhelihan pakastaminen paistettuna on tosi hassua. Kyllä parempi ruoka tulee, kun paistaa tuoreen jauhelihan. Jää sulattelut pois ja pakkaseen tulee tilaa kesän marjoille.[/QUOTE]

ihan siksi et työajat on sellaiset etten aina jaksa mennä kauppaan,herään itse joinain aamuina vähän 3 jälkeen, (ukko lähtee joka aamu 4 aikaan töihin ) tai sit pääsen 18 aikaan pois töistä toisina päivinä.on paljon kätevämpää tehdä nopeasti ruokaa kun on jauheliha jo valmiina.
samoin tää tapa helpottaa muksujen ruoanlaittoa, noi isommat kun tekevät sit päivisin ruokaa jos on nälkä ennen ku mä ehdin kokkaamaan.

enkä mä sulattele erikseen sitä paistettua jauhelihaa, heitän sen kastikkeen sekaan (tai keittoon, tai pastan sekaan ) sulamaan, sulaa siellä ihan itsekseen.

useimmiten toki käytän tuoretta jauhelihaa, mut yleensä pakkasessa on hätävarana muutama nyssäkkä jauhelihaa, samoin kuin muutakin ruokaa josta helposti saa ruokaa tehtyä (broiskunsuikaleita kypsänä jne )

muoks, lisään vielä et kirjoitin siksi tähän ketjuun et pakastan kypsää lihaa ennemmin kuin raakaa lihaa, en tarkoittanut et käytän vain pakastettua lihaa :snotty:

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä