kuseva kissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Khimaira

Vieras
No niin :ashamed:
Kissa oli taas pissinyt lattialle, tällä kertaa olohuoneen uudelle pörrömatolle :kieh: :kieh:

Sanokaa mitä kannattaa tehdä - onko järkeä laittaa " vahinko kiertämään" vai viimeinen piikki :ashamed:

Vasta täällä sanoin etten voi viedä piikille, mutta nyt kyllä tuli mitta täyteen :/ Voisikohan tuo lopettaa kusemisen esim. maalla asuessaan, ainoana kissana :/ :|

Ai niin, unohdin laittaa taustoja :snotty:
Tutkittu moneen otteeseen lekurissa ( ultrattu, otettu näytteet, yms) ei ole fyysistä vaivaa tai sairautta.
Eri hiekat on kokeiltu, samoin erilaiset astiat. Kissoja on kaksi ja molemmilla " omat "hiekkaastiat ( eli ylä ja alakerrassa astiat).
Feliway on ollut nyt reilun kuukauden käytössä, ei vaikutusta. Myös paskoo lattialle.
Kissalla ikää 8 vuotta ja tätä pissimistä on tehnyt jotain 5-6 vuotta.

Kissan koltiaset joskus "merkitsevät" omistajansa vaatteita tai tekstiilejä. Etikka pitää kissat loitolla. Käytä huuhteluvedessä mukana, jos itse kestät etikan hajua. Ellei sitten todellakin ole kysymys jostain rakenteellisesta viasta tai sairaudesta. Meillä oli aikoinaan säkkituoli, joka veti puoleensa kissat kuseksimaan :( Ei auttanut kuin heittää koko hoito menemään.....

Kokeile levittää vähän kloriittia kissan astiaan, tai ainakin pese se sillä. Se villitsee kissaa pissiin sinne.
Kissat ei tarvi omia astioitaan, vaan käyttävät kyllä samaa.

Luultavasti kissa on loukkaantunut sulle ja osoittaa mieltä ainolla tehokkaaksi näkemällään tavalla, se voi olla myös masentunut, alakuloinen. Ehkä sen kanssa ei leikitä tarpeeksi tai sillä ei ole virikkeitä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja kissanpissanhaj uinenmakkarankuo ri:
Kokeile levittää vähän kloriittia kissan astiaan, tai ainakin pese se sillä. Se villitsee kissaa pissiin sinne.
Kissat ei tarvi omia astioitaan, vaan käyttävät kyllä samaa.

Luultavasti kissa on loukkaantunut sulle ja osoittaa mieltä ainolla tehokkaaksi näkemällään tavalla, se voi olla myös masentunut, alakuloinen. Ehkä sen kanssa ei leikitä tarpeeksi tai sillä ei ole virikkeitä tms.

Kloritilla olen pessyt astioita, kyllä se tuota mielenilmausta on. Eli mitään ei ole tehtävissä
:/

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Kloriitti on sellainen aine, joka houkuttaa kissaa pissimään sinne missä sitä on käytetty. En tosin usko, että olisit pessyt sillä lattioita...

Niin no, se kusee myös sänkyyn, sohvalle ( ei ole tlosin tehnyt sitä ihan äsken, mutta harrastaa sitäkin..) ja lapsen vaatteille :snotty:

Onko sisäkissa? Millaisia virikkeitä sillä on? Meidän sisäkissat saavat suurta hupia pahvista, johon olin teippaillut wc-paperirullan puolikkaita, ja piilotin niihin raksuja.
Kaikki tuollainen pieni toiminta piristää kissaa.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Onko sisäkissa? Millaisia virikkeitä sillä on? Meidän sisäkissat saavat suurta hupia pahvista, johon olin teippaillut wc-paperirullan puolikkaita, ja piilotin niihin raksuja.
Kaikki tuollainen pieni toiminta piristää kissaa.

Sisäkissa, kesällä pääsee valjaissa ulos.
On virikkeitä ( kattoon asti oleva raapima/ kiipeilypuu, paljon erilaisia hyllyjä ja tasoja lähes katonrajassa missä saavat rauhassa nukkua + asunnossakin on tilaa olla, on siis ylä- ja alakerta) ja niiden kanssa puuhastellaan/ leikitetään.

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Kloritilla olen pessyt astioita, kyllä se tuota mielenilmausta on. Eli mitään ei ole tehtävissä

Onhan tehtävissä, korjaa se ongelma minkä takia kisu mieltään osoittaa. Ei se pahuttaan sitä tee, pallo on sulla

Alkuperäinen kirjoittaja pallokisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:

Onhan tehtävissä, korjaa se ongelma minkä takia kisu mieltään osoittaa. Ei se pahuttaan sitä tee, pallo on sulla

Juu juu - kissan aivoituksistahan tietää :whistle: :laugh:

Meillä oli yks kissa tollanen. Ei mitään fyysistä vikaa, ei auttanut useampi laatikko ja eri hiekat, ei mikään. Kolmannen sohvan kun kusi pilalle niin sitten lähti kissa kissojen taivaaseen. Yks kissa tykkäs pissiä tohon yhteen nurkkaan. Ärsyttävää, mutta sen jotenkin sieti...

Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Meillä oli yks kissa tollanen. Ei mitään fyysistä vikaa, ei auttanut useampi laatikko ja eri hiekat, ei mikään. Kolmannen sohvan kun kusi pilalle niin sitten lähti kissa kissojen taivaaseen. Yks kissa tykkäs pissiä tohon yhteen nurkkaan. Ärsyttävää, mutta sen jotenkin sieti...

Pitkään tuo teki sitä että kusi vaan kylppärin lattialle, matolle tai sinne jääneelle vaatteelle, tms. Se oli vielä pikkujuttu, mutta sitten se keksi yhtenä päivänä kusta sohvalle :snotty:
Täs on vuosien mittaan mennyt sohvia, petareita, mattoja, kenkiä, lista jatkuu vaan...

Oletko siivonnut kissojen vessoja tarpeeksi usein? Meidän kolli kuseksii lattialle, jos koppia ei oo siivottu tarpeeks usein, eli kopissa on liikaa tarpeita. Myös hiekkaa pitää olla reilusti aina, liian vähäinenkin hiekka voi aiheuttaa samaa. On myös kova "merkkailemaan", varmasti pissaa päälle jos vaikka lattialle on jäänyt vaatteita tms. Tohon auttaa se, ettei jätä koskaan mitään vaatteita/romuja lojuun lattioille. ;)

Me taidettiin keskustella tästä kissasta aikaisemmin jossain ketjussa. Kyllä mä sinun tilanteessasi jo harkitsisin ihan vakavasti sitä, että päästäis kissan pois. Oman, fyysisesti täysin terveen, nuoren, kusiongelmaisen leikatun tytökissani jouduin lopettamaan, kun kuseminen vaan ei kaikista yrityksitä huolimatta loppunut.

Mä ajattelin silloin sen asian niin, että jos mä annan sen eteenpäin, mä en voi koskaan tietää, mitä sille kissalle tapahtuu. Menettääkö uus omistaja hermonsa kusemiseen ja paiskaa kissan seinään tai nakkaako pihalle elämään omillansa. Ja myöskin niin, että terve kissa ei pissaa vääriin paikkoihin, eli sillä täytyy olla paha olla. Jos mitään fyysistä ei löydy, sen pahan olon täytyy olla henkistä. Ja silloin se lopetus on itse asiassa aikalailla armeliain teko, minkä kissalle voi tehdä. Ainakaan silloin kukaan ei pääse tekemään sille pahaa, ja sen oma paha olo päättyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Gwenhwyfar:
Me taidettiin keskustella tästä kissasta aikaisemmin jossain ketjussa. Kyllä mä sinun tilanteessasi jo harkitsisin ihan vakavasti sitä, että päästäis kissan pois. Oman, fyysisesti täysin terveen, nuoren, kusiongelmaisen leikatun tytökissani jouduin lopettamaan, kun kuseminen vaan ei kaikista yrityksitä huolimatta loppunut.

Mä ajattelin silloin sen asian niin, että jos mä annan sen eteenpäin, mä en voi koskaan tietää, mitä sille kissalle tapahtuu. Menettääkö uus omistaja hermonsa kusemiseen ja paiskaa kissan seinään tai nakkaako pihalle elämään omillansa. Ja myöskin niin, että terve kissa ei pissaa vääriin paikkoihin, eli sillä täytyy olla paha olla. Jos mitään fyysistä ei löydy, sen pahan olon täytyy olla henkistä. Ja silloin se lopetus on itse asiassa aikalailla armeliain teko, minkä kissalle voi tehdä. Ainakaan silloin kukaan ei pääse tekemään sille pahaa, ja sen oma paha olo päättyy.

Ollaan keskusteltu joo, olen aiemminkin tästä jauhanut..
Noita mainitsemiasi asioita olen pohtinutkin :| Jos saisi jollekin tutulle tuon kissan, niin olisi paljon helpompaa :ashamed:

Yhteistyössä