Kurkunpääntulehdus aikuisella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hantsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hantsu

Vieras
Te joilla on ollut, niin mitkä oli oireet? Onko ollut kurkussa vähän sellainen kuristava tunne?

Mulla on kurkkukipu, kuristava tunne alempana kunnossa ja ääni todella käheä vaikka jokin tauti vasta ollut eilisestä alkaen.

Kuivaa yskää jonkin verran, ei juurikaan nuhaa ja vähän lämpöä.

Okei, keuhkoputkentulehdukselta. Luulisi että siinä olisi kovempi yskä, mutta voi olla sitäkin. Tuo ei tullut edes mieleen, täytyy siis miettiä sitäkin vaihtoehtoa.

Aika selkeä oire oli se, että pystyasennossa oli ihan kohtalaisen ok olla, mutta makuuasennossa alkoi tuntumaan kuin joku olisi kuristanut. Ei pystynyt nukkumaan, kun piti aina nousta ylös, kunnes tajusin tukea itseni pystyasentoon.

Okei, saas nähä mitä tapahtuu tai miltä tuntuu sitten kun käyn makuuasentoon. Nyt sellanen pieni kuristuksen tunne kurkussa ja ääni melkeinpä poissa kun äsken kokeilin puhua. särkyy aika vahvasti.

[QUOTE="aloittaja";28480442]Okei, saas nähä mitä tapahtuu tai miltä tuntuu sitten kun käyn makuuasentoon. Nyt sellanen pieni kuristuksen tunne kurkussa ja ääni melkeinpä poissa kun äsken kokeilin puhua. särkyy aika vahvasti.[/QUOTE]

No kuullostaa kurkunpääntulehdukselta minusta. Itse saan ihan klassisen haukkuvan yskän yöksi, kuin pikkulapset. Viileä ilma auttaa vähän, laskee turvotusta, itse joudun välillä hakemaan kortisonikuurin tk:sta, virustulehdukseenhan antibiootit eivät auta ( ja sama jos olisi keuhkoputkentulehdus, ei siihen antibiootit auta jos virus sen aiheuttaa)

Viime pe tuli kurkku tosi kipeeks ja tuntu et kurkku turpoi. Henki alko vinkumaan ja ääni meni käheeks. Seuraavana aamuna oli ohi ja muuttu tavalliseks flunssaks.
Kävin hengittelee adrenaliinia ja sain kortisonia.

Yhteistyössä