kurkkukivun paras lääke???

Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Menet illalla saunaan ja laitat löylyveteen jotain eukalyptys öljyä esim? Otat ikäänkuin lempeät löylyt sen kanssa sitten ;)

hyvä?Kuuma ja kostea edesauttaa pöpöjen lisääntymistä :( Kurlaa raa'alla viinalla!

oon minäkin tuota suolavettä kokeillu ja ei auttanu kun en pystyny sitä kurlaamaan. Viime aikoina oon syöny Toncils tabletteja. Puuduttaa kurkkua niin et ei kauhean kipeää käy, eihän se ite tautia paranna mut helpottaa oloa. Nuita oon ottanu vain 1/4 tablettia muuten suu kuin tulessa.
Lämmin tee auttaa myös.

Alkuperäinen kirjoittaja MöhköPantti:
Alkuperäinen kirjoittaja tike:
Menet illalla saunaan ja laitat löylyveteen jotain eukalyptys öljyä esim? Otat ikäänkuin lempeät löylyt sen kanssa sitten ;)

hyvä?Kuuma ja kostea edesauttaa pöpöjen lisääntymistä :( Kurlaa raa'alla viinalla!

voi sitä kirkasta juodakki!

sellaista kokemusta että esim toi bafucin puudutti vai kielen...?....sitten toi toncils oli aika yök makuinen.....suolavedellä kurlaus tappadee pikkasen pöpöjä ja kuuma juoma auttaa mulla kipuun...jos raikastusta tarvii niin ihan perus mynthons tai pahempaan tukkosuuteen carmolis pastillit apoteekista=on todella tehokkaat!! jos kyseessä ei ole angiina tms.pahempi....on syytä vaan koittaa kärsiä kurkkutauti läpi ilman monenmoisia lääkkeitä ja densinfiointipastilleja... jotta vastustuskyky nousis...(okei toisaalta nykyään maailmassa niin paljon viruksia ym.kakkaa että kenenkään vastustukset enää riitä...=( )

lasillinen haaleaa vettä ja yksi tasainen teelusikallinen suolaa sekoitetaan hyvin, kurlataan pää taaksepäin niin että neste jotenkin osuu kurkkuun. EI NIELLÄ. Kurlaa koko lasillinen ja tee tämä
niin monta kertaa päivässä kun pystyt. Tällä keinolla lähtenyt päivässä parissa todella pahat kurkkukivut. Mutta muistakaa, että vaatii vähintään kolme kertaa päivässä kurlauksen tai enemmänkin. Halpa konsti ja toimiva.

Mulla kesti tasan 3 vrk. Söin buranaa yliannoksin koko ajan. Silti oli sairaan kipeä. Yhtäkkiä loppu. Kerran oli angiiina, se loppuu vain antibiooteilla. Jos näkyy valk. krämmäleitä kurkussa, mene lääkäriin.

Kokeilkaa laittaa pakstepussiin hunajaa että se jäätyy/hyytyy ihan jää kulmäks ja sitä kurkusta alas! Kylmä puuduttaa ja hunaja desinfioi :) (juokseva hunaja)

Kuumaa vettä mukiin ja siihen sekaan teelusikallinen suolaa. Sitten kun vesi on jäähtynyt niin, ettei enää polta suuta mutta on vielä kuumaa, niin kurlailemaan. Kaikki mikä siinä mukissa on koko se määrä kurlataan. Tätä tekee muutaman kerran päivässä niin jo vaan pysyy kipu poissa. Ja jos ei ole vielä ehtinyt tulla mitään muuta oiretta kuin kurkkukipu, niin hae apteekista POSIVIL ZINK- nimistä juomaa, siinä on sinkkiä. Mulla tulee yleensä flunssa herkästi ja sitten siitä pamahtaa aina joku nielutulehdus yms mihin saa antibiootit tai jotain, mutta monta kertaa on nyt tuo POSIVIL juoma estänyt kun olen ajoissa ottanut reippaita annoksia sitä!!

Hei minulla on ollut kurkkukipeänä 2päivää Huomen pitäs mennä kummitädille yökylään ja haluun niin mielusti mennä niin että mikä auttaa kurkkukipuun?? Muutakun strepsils bafucin yms.. Ku ne ei auta laitoin sormen kurkkuu ja tunsin näppylöitä oli arkoja millä ne saa pois?? Muutakun antibiootilla /suola vedellä kurlaamalla? 3:

Yhteistyössä