Kurkkukipua ja valkoista möhnää kielessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumitähkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lumitähkä

Vieras
Mulle nousi viime viikolla kuume ja tuli kauhea kurkkukipu, nyt on kuume hellittänyt mutta mun kurkku vielä kipeämpi, yskittääkin koko ajan ja nyt tänään huomasin että mulla on kieli aivan täynnä jotain valkoista töhnää.. lisäksi multa tulee jatkuvasti paksua ,vihreetä limaa mitä pitää koko ajan sylkeä pois.. tietääkö joku onko tuo normaalia vai pitäiskö jo käydä lääkärissä?

mulla alkoi kovalla kurkkukivulla, sitten tuli kuume ja kamala yskä ja just tuota vihreää limaa. Nyt olen syönyt jo kolme antibioottikuuria. Lääkärin mukaan ensin oli poskiontelotulehdus ja sitten keuhkoputkentulehdus. Mitään verikokeita ei kuitenkaan otettu, sitkeä tauti....

Mononukleoosi eli pusutauti? Mulla nousi ensin kuume, sitten tuli kurkku ihan helvetin kipeäksi ja koko nielu pukkasi täyteen valkoista peitettä. Jouduin lopulta sairaalaan tiputukseen, kun ei pystynyt syömään eikä juomaan yhtään mitään sen kivun takia. Eikä tosiaan ollut mitään normaalia kurkkukipua vaan jotain ihan helvetillistä.

Kiitoksia vastauksista :), soitin terveyskeskukseen ja pitää huomenna mennä käymään siellä, toivottavasti ei ole angiina tai pusutautia sillä oon tartuttanut tämän taudin mun mieheenikin :(