Kurkku turposi Alpro soya-juomasta. Miks??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pusse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pusse"

Vieras
Join tossa äsken tällasen ensimmäistä kertaa koskaan

Maidon korvikkeet- Alpro soya

Välittömästi kun sen olin hörppinyt pois niin alkoi kutittaa kurkkua hulluna ja nyt on vaikea nieleskellä kun kurkku on ihan turvoksissa, tuntuu että tukehtuu ihan kohta. Mulle tulee yleensä vain raa'oista porkkanoista noin paha allerginen reaktio, en voi niitä syödä ollenkaan. Mikähän tossa juomassa voi olla sellanen mille oon allerginen?

Nyt ahdistaa paljon ja odottelen vaan että menee ohi, ei oo mitään allergialääkkeitä kotona tällä hetkellä...

Anteeks edelleen täällä tyhmänä vaan kyselen, mutta kun olen käyttänyt soijakastiketta ruoissa niin eikö siinä ole samoja aineksia, ei siitä ole tullut oireita?

Soita nyt jestas sentään 112 ihan ekana ja mieti vasta sitten mistä tuo tuli! Ikävä miettiä hautajaisissa sukulaisten, että miksiköhän se jäi kirjoittelemaan kaksplussalle kun olisi voinut soittaa ambulanssin.

Mutta ambulanssia odotellessa: Monet allergiset sietävät jotain ruoka-ainetta yhdessä muodossa käsiteltynä, mutta eivät toisessa. Allergeenit saattavat tuhoutua käsittelyssä sen verran, että jotkut allergikot sietävät tätä.

Niin ja jos et satu reagoimaan kovin pienille määrille, soijakastiketta on voinut olla aina niin pieniä määriä (ja voi olla, ettei se itsessäänkään sisällä kovin paljon soijaa), jolloin olet saattanut sietää sitä. Mutta kokonaista purkillista soijajuomaa et kestänytkään. Tai sitten olet jostain syystä herkistynyt nyt soijalle, joskus allergiat pahenevat. Tai sitten se oli joku muu aine, joka aiheutti reaktion.

Yhteistyössä