M
miwwwwiL
Vieras
Eli siis oltiin ison sukulaisporukan kanssa kesämökin rannalla, jossa on hiekkaranta ja myös pitkä laituri. Tulin saunasta jäähdyttelemään (ilman uikkareita, pyyhe ympärillä) ja huomasin, että lapseni (joka oli siis isänäs vastuulla ulkona) oli menossa laituria kohti. Itse olin vähän kauempana lapsesta, en ihan lähietäisyydellä. Huusin, että "sinne ei saa mennä yksin". Lapsi sanoi, että haluaa mennä ja jatkoi matkaa. Pistin päälle todella kipakan äänensävyn ja sanoin, että tämä on sitten viimeinen kerta tällä rannalla, jos lapsi ei nyt tottele. Lapsi pysähtyi ja mietti mitä tekisi. Sukulaiset tuijotti n. 10 metrin päässä (istuivat pöydän ääressä) tilannetta. Sanoin lapselle, että voi mennä järveen mutta vain rantaa pitkin, ei laiturilta, koska siitä voi pudota ja hukkua. Sukulaiset puhui ja arvosteli, että eihän lapsi nyt ymmärrä mitä on hukkuminen ja lapsi nyt vaan haluaisi olla laiturilla ja kannattaako nyt noin kovasti uhata jne.. Loputa lapsi sitten totteli, eikä mennyt laiturille.
TEINKÖ MINÄ VÄÄRIN?
TEINKÖ MINÄ VÄÄRIN?