kuravaatteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kukka04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 12:13 äityli kirjoitti:
minä olen miettinyt että olisko fleeceevuoratut paremmat kuin tavalliset??? \|O
En suosittele niitä vuoritettuja. Jos ne pääsevät kastumaan, niin niiden kuivaus kestää. Jos niihin tulee pienikin reikä, niin ovat käyttökelvottomat sen jälkeen, kun vuori imaisee kaiken kosteuden itseensä.

Kannattaa ostaa aika reilua kokoa (esim. 80 cm pitkälle 1-vuotiaalle menee ainakin 86 cm, ehkä jopa 92 cm kurahousut. Pienempi koko ei sitten mahdu enää talvella toppahaalarin päälle ja onhan iso koko pitempää sitten käytössä, niin ei koko ajan tarvitse ostaa uusia).

Minäkään en tykkää vuorellisista (esim. kurahanskoista). Mielummin vuorettomat ja sitten kunnolla muuta vaatetta alle.

Alkuperäiseen kysymykseen vielä: kyllä musta nimenomaan 1-vuotias tarvii kuravehkeet, kun kuitenkin on jo puisto-iässä ja nimenomaan sellaisessa vaiheessa, että möyrii paljon maassa.

Meillä on ollut Rukan lisäksi Lotta&Lassi-merkkisiä kamppeita ja ihan ok ovat kaikki olleet.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 12:15 Jäärä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 12:13 äityli kirjoitti:
minä olen miettinyt että olisko fleeceevuoratut paremmat kuin tavalliset??? \|O
En suosittele niitä vuoritettuja. Jos ne pääsevät kastumaan, niin niiden kuivaus kestää. Jos niihin tulee pienikin reikä, niin ovat käyttökelvottomat sen jälkeen, kun vuori imaisee kaiken kosteuden itseensä.
En suosittelis minäkään...tavallisten kuristen alle on helppo laittaa kylmemmällä lisäkerroksia, mutta vuorta vaikea ottaa pois lämpimämmällä :)

Älä osta vuorellisia kuravaatteita. Kerrospukeutuminen on paras ratkaisu. Muista, että kuravehkeiden alla lapsi hikoilee huomattavasti enemmän kuin esim. kosteussuojahaalarissa. Meillä siis suositaan ensisijaisesti kosteussuoja-asuja ja (Rukan) kuravehkeitä pidetään vain äärimmäisillä vesikeleillä (kun siis vettä sataa taukoamatta).

Yhteistyössä