Kuparikierukkaa kättävät,auttakaa...

Hei. Haluaisin kuumeisesti tietää kuparikierukan käyttäjiltä kertomuksia, mitä oireita ne aiheuttaa? minulla turvotusta vatsassa,iho-ongelmia,,ummetusta,väsymystä,ala-vatsakipuja,uupuneisuutta,päänsärkyä ym. onko kellään samoja oireita? omat oireeni alkoivat vasta vuoden kuluttua kierukan laitosta.-miksi näin? eikö kierukka ole oikein paikoillaan?...vaikka langat kyllä tuntuvat ihan normaalisti... kirjoitelkaa :flower:
 
ja vielä semmoista kyselisin, että onko kuparikierukan käyttäjillä kaameaa väsymystä läpi koko päivän?? mulla välillä tuntuu että voisin nukkua muutaman päivän putkeen..eivätkä silmäni pysy edes auki lapseni kanssa leikkiessä.. onko kellään tälläistä väsymystä kierukasta johtuen? onko joku ottanut kierukan pois ja huomannut olevansa pirteämpi ja jaksavampi?? |O
 
kiitos ,kiitos! =) =) ...joo, käy ihmeessä lääkärissä, jos vaikka tulehdus jyllää tai kierrukka on huonosti paikallaan...minulla se oli sen poisottamisvaiheessa jo tulossa pois itsestään ja aiheutti alavatsavaivaa...jne.hyvää joulunodotusta sinulle! :heart: :hug:
 
Minulla on ollut kuparikierukka reilu 2 vuotta, ja vasta tänä syksynä alkoi vaivata hemoglobiinin lasku. En itse aluksi ajatellut sen johtuvan kierukasta, mutta th ja ehkäisyneuvolan täti kontrollissa sanoivat sen olevan todennäköistä melko runsaiden kk-vuotojen vuoksi. Aiemmin hemoglobiini laskenut vain raskauksien aikana.
Ikävää on, että rautaa syödessä voin pahoin. Nyt kun vähensin rautaa, alkoi aamu- ja iltapäänsäryt ja heikotus.
Vuotoni eivät ole mielestäni mahdottomat, 1-2 päivää vuotaa runsaasti, mutta kuukupin avulla se ei ole ongelma. En olisi ajatellut, että 2 vuoden jälkeen alkaa ongelmat. Luulin löytäneeni täydellisen ehkäisyn. En toki kadu kierukkaa, koska hyvin meni niin pitkään. Nythän sen voi helposti otattaa pois, jos nämä oireet siitä johtuvat eivätkä helpotu lähikuukausina.
 
niiskuneidin ystävä:
Miten sulla siellä gynellä meni??
Mä tunnistin itseltäni samat oireet ja mulle vaan sanottiin gynellä ettei kuparikierukka voi aiheuttaa oireita kun ei oo hormoonia o_0 soitin vaan tolloin...
Oon tehnyt raskaustestin viime kuussa ja nega oli, menkat siis tulee aivan normaalisti runsaana ja kestää n.10päivää....
Ja noi oireet alko noin 2vuotta kierukan ottamisesta.. Nyt on vaan vahvistunut...
 
Alkuperäinen kirjoittaja niiskuneidin ystävä:
Hei. Haluaisin kuumeisesti tietää kuparikierukan käyttäjiltä kertomuksia, mitä oireita ne aiheuttaa? minulla turvotusta vatsassa,iho-ongelmia,,ummetusta,väsymystä,ala-vatsakipuja,uupuneisuutta,päänsärkyä ym. onko kellään samoja oireita? omat oireeni alkoivat vasta vuoden kuluttua kierukan laitosta.-miksi näin? eikö kierukka ole oikein paikoillaan?...vaikka langat kyllä tuntuvat ihan normaalisti... kirjoitelkaa :flower:

Moi.
Mulla on osittain samoja oireita, eli väsymistä, uupumista, päänsärkyä. Lisäksi oksetusta ja huonoa oloa. Kierukka laitettu toukokuun lopulla, ja luulin raskausoireiksi. Testi näytti kuitenkin negaa juuri eilen.. Inhottavaa jos nää oireet todella johtuu kierukasta ja ne on jatkuvia.. :(
 
Itsellä kerkes olla melkein 2 vuotta kuparikierukka. Sehän EI PITÄISI vaivata mitenkään, itse en oireita osannut kierukkaan oikein liittää. Oli väsymystä, päänsärkyä, huonoa oloa, alaselkäkipuja. Sitten yhtenä kertana, kun kävin vessassa tuntu, että en pääse pöntöltä enää ylös. Vihlo alavatsaa niin hirveästi. Varasin ajan papa näytteen ottoon ja samalla terveydenhoitaja sanoi, että langat on pitkät, että voi olla poistumassa koko keirukka. Ultralla koitti katsoa, mutta ei nähnyt koko kierukkaa. Sitten lääkäriaika varattiin ja kierukka oli aivan väärässä paikassa, oli jo painunut tuonne sisälle jotenkin, mutta onneksi sai irti sen. En uskalla edes kuvitella mitä olis voinut tulla, jos en mennyt sinne näytteenottoon..

No nyt sitä sitten odotellaan millon pikku kakkonen tulee.. Kun kierukka poistettiin niin uutta ei laitettu. Meidän mielestä se on toisen lapsen aika silloin :)
 
Mulla ollu välillä oireet poissa, ja nyt ilmennyt tammikuun aikana juuri pahoinvointi, lievähköä väsymistä ja kovaa päänsärkyä. Viimepäivinä on alavatsassa ollu hirvittävät kivut. Melkein poru tuli kun sattuu välillä niin julmetusti. Ei siis tunnu lainkaa normaalilta menkkasäryltä, vaikka niidenkin pitäisi alkaa ensi viikolla. Testin tein taas, vaikka arvelinkin sen olevan nega. Niinhän se siis olikin. Nyt pitää vaan ottaa ja soittaa gynelle, jospa mun kirukka olis huonosti paikallaan..
 
Mulla on kuparikierukasta johtuen kovat kuukautiskivut yhtenä vuotopäivänä. Välillä myös nipistää alavatsaa ovulaatioaikaan. Nyt kun söin yhden kuukauden pillereitä naaman vuoksi niin kuukautiskipuja ei ollut. Jouduin kuitenkin lopettamaan ne samantien. Itse olen ollut aika tyytyväinen, pienet kivut ei haittaa silloin tällöin. Toista vuotta on päällä..
 
MInulla on ollut reilu 2-vuotta kuparikierukka ja ongelmat alkoivat vasta nyt! Tammikuusta alkaen on tiputellut silloin tällöin ja menkat ovat miten lystäävät. Muutama viikko sitten sain ekan mahakrampin ja tänään aamulla alkoi sellanen kipukohtaus joka vei jalat alta ja tuli tosi huono olo. Epäilin ensin mahatautia ja soitinkin töihin etten pääse tulemaan :D Pitää maanantaina soitella aika gynelle..nää mahakrampit muistuttavat synnytyksen loppuvaiheen supistuksia :/
 
Onkos teillä ollut sellainen menkkamainen olo, jatkuen koko ajan??+
Mulla ollut kierukka vasta puolisen vuotta, ja oireet alkoi 2kk laiton jälkeen... Silloin menkkakivut aivan kamalat, ja alaselkäsärky jäi kokonaan päälle. Nyt viimeisten menkkojen jälkeen jäi tuo jomotus,niinkuin menkat alkais tai ovulois...
Ja välellä reisiin asti ottaa, just niinku supisteleen alakais.
Apua juin jostain et oli raskauksia tullut kuparikierukan kanssa... Minä kun ajattelin tämän olevan suht varma... :whistle: Hormonaalinen ehkäisy ei onnistu... Sterilisaatiota mietin, tosin vauvakuumekin olis, mutta nyt 4 lasta, ja mies ei ole mukana kuumeilussa vielä ainakaan...
 
:eek: Voi herran jee. Ja minulle on tulossa kuparikierukka juuri sen takia että se ei anna kuulemma oireita kuten hormonaalinen.

Ja raskautta pelkään kanssa kovasti. Voiskohan olla että on tullut liikaa selattua nettiä. Luulisi tuon kierukan kuitenkin olevan teholtaa pillerien luokkaa ainakin.
 
Mulla kierukka ollut yht.10v.ekat menkat olleet runsaat ja kestäneet n.viikon mutta sitten vuoto vähenee,joskus tod.niukat.Mitään vaivoja ei ole ollut.Normaalisti mahasta nipistää muutamaa päivää ennen menkkoja.Ja maanantaina taas kierukan asennus jos vuoto alkaa.Odotan sitä kovasti ettei kumilla tartte leikkiä(synnytys 2kk sitten)! Mulla tämä on ainoa ehkäisy kun en voi pillereitä syödä ja onhan se huoletonta kumeihin yms.verrattuna.
 
Kerputsiini
Itselläni ollut nyt kuparikierukka 2vkoa, olen synnyttämätön 39v nainen. Asennus oli lääkärille vaikea mutta itselläni tuntui vain pienen hetken sellainen tunne että olisi menkat alkamassa ja kovat kivut..mutta oli niin pieni hetki että sen hyvin kesti. Seuraava pvä olikin sitten hieman erilainen..tuntui että ne menkat tosiaan alkaisivat ja oli niin pahat vatsakrampit ja kivut, ettei ole koskaan ollut. Jos olisi työpvä ollut niin olisin joutunut sairaslomaa hakemaan. Kävelykin tuntui todella pahalta, ja oli kuvottava olo kivusta johtuen välillä, mutta onneksi suurempi määrä buranaa vei kivut siedettäväksi, mainittakoon että itselläni mielestäni todella korkea kipukynnys! Nyt tosiaan 2 vkoa ollut ja päivittäin sellainen olo että olisi menkkojen eka pvä ja kivut säteilevät myös reisiin välillä...vuotoa ollut koko tämän ajan ihan pientä niukkaa niin että pikkuhousun suojalla selviää, mukavaahan tämä ei ole ja en halua vielä luovuttaa kierukan suhteen näin alkuvaiheessa, on niin huoleton kuitenkin! Nyt tuntuu että kuukautiset olisi alkaneet n. vkoa ennen kuin piti, mutta niukempana...olisi mukava kuulla muiden kokemuksia enemmän, tuntuu että huonosti löytyy "vertaistukea" kyseiseen aiheeseen kupatikierukkani on flexi t 300 ja synnyttämättömille tarkoitettu versio. Minulle ei myöskään sovi hormonaalinen ehkäisy sairaudellisista syistä. Mukavaa kesää ja vertaistukea odotellen
 

Yhteistyössä