Kuparikierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ounou"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Ounou"

Vieras
Eli tämmöinen ollut monta vuotta ja aina mennyt ilman suurempia hankaluuksia.Menkat oli 2vk sitten(niukat n.1.5pv kesti runsas vuoto joka on normaalia) ja sit alkoikin ruskeahko vuoto..ja muutaman päivän kul.muuttui punertavaksi.lisäksi pientä lämpöä (37.1) ja alavatsakipuja. Nyt olen selaillut nettiä ja oireet viittaavat sisäsynnytintulehdukseen. Huomenna iltapäivällä lääkäri aika. Pelottaa jos kierukka poistetaan..entäs sitten? Ainoa varteenotettava vaihtoehto olisi leikkaus. Vai saankohan kierukan vielä? Onko kellään kokemuksia? Vai voiko esim.stressi aiheuttaa tämän?

No kannattaa varmaan ensin varmistaa että kyseessä on tosiaankin se sisäsynnytintulehdus.. ja vaikka se oliskin tulehdus se varmaan koitetaan hoitaa antibiooteilla ennen kuin kierukka poistetaan.
Mulla oli kohtutulehdus ja se hoidettiin antibiooteilla eikä ollut puhettakaan että kierukkaa olis pitänyt ottaa pois. vasta komennen kerran kun tulehdus iski oikein pahana oli pakko poistaa se. Mutta olisin voinut ottaa uuden kierukan myöhemmin jos olisin halunnut. minä en vain halunnut.. siirryttiin kondomiin ja nyt olen jopa saanut lupaa käyttää minipillereitä...

Kävin lekurissa ja sain kuurin..huomenna labraan jossa otetaan taas verikoe ja pissi katsotaan..myös raskaus mahdollisuus on..ei ainakaan vielä kierukkaa otettu mutta sekin riski on. Mitään vakavaa sisäsynnytintulehdusta ei ollut mutta jotain kuitenkin. Ja se kun paineli alavatsaa niin vasempi puoli oli niin kipeä että teki mieli juosta karkuun.Onneksi otin pari buranaa ennen sitä. Kiitos vastauksista!

Kiva :) Sehän tässä "pahin" onkin..entäs jos se onkin raskaus..ja ei todellakaan olla siihen varauduttu /ajateltu (siksi ehkäisy) mutta tämäkin vaihtoehto on olemassa.Huomenna selviää.. :)

[QUOTE="ounou";27086505]Kiva :) Sehän tässä "pahin" onkin..entäs jos se onkin raskaus..ja ei todellakaan olla siihen varauduttu /ajateltu (siksi ehkäisy) mutta tämäkin vaihtoehto on olemassa.Huomenna selviää.. :)[/QUOTE]

Joo, ihan syystä mullakin oli kierukkaehkäisy, mutta jälkeenpäin olen kyllä ollut onnellinen, että kävi kuitenkin näin :D

Hirveintä oli kyllä se epätietoisuus, onko raskaana vai mikä on. Tsemppiä joka tapauksessa, toivottavasti kaikki menee kannaltasi parhain päin :hug:

Aika jännää on kun luulin että aamulla saisin jotakin selville mutta yhtä jännitystä tää on vieläkin.Olo on sellainen ettei jaksais mitään,väsyttää ja välillä koskee. Ensi viikon ke soittaa viim.lääkäri ja kyselee vointia. Ja jos jotain ilmenee ennen sitä näytteistä/kokeista ni sit toki soitto tulee aikaisemmin. Jospa nuo lääkkeet alkais pian tehoamaan ja vuoto lakkaisi(on niukemmat jo). Kiitos!

Yhteistyössä