Kuparikierukka ja jatkunut kipu...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikäsnyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mikäsnyt

Vieras
Kuparikierukka on ollut nyt puolisen vuotta... Ekat menkat tuli n2kk laiton jälkeen, sitten tämä mukavuus onkin alkanut.... Selkää särkee alhaalta ja se on jatkunut siis nelisen kuukautta. Viimeisten kuukautisteni jälkeen on jatkunut panontunne alavatsalla ja jatkuva menkkamainen tunne... Ja siis ihan ku alkais menkat, reisiinkin ottaa just samaantyyliin...
Neuvolassa asiasta puhuin ja vastaus oli et kato nyt parikuukautta vielä ja jos ei mee ohi, niin ultrataan sitten jos on huonosti???!!!

Ja nyt onsiis viikko siitä kun menkat loppu ja 14 päivää ku alkoi... Siis voishan tää olla oviskipuakin, mutta tää on jatkunut nyt viikon, ja tuntuu et pahenee vaan päiväpäivältä...

Et jos jollain on ollut jotain ongelmiajuuri kuparikierukan kanssa, niin olisi kiva saada tietoa, miten on jatkettu käyttöö, tai otettu mahd.pois kierukka???

Aattelin et tää olis ollut se paras vaihtoehto ehkäsyyn, kun hormonaalinen ei käy..
 
Mulla oli kuparikierukka niin kauan hyvä kun ei ollut menkkoja synnytyksen jälkeen. Kun ne alko niin alko kauheet kivutkin. Ikinä koskaan ei mulle enään sitä härveliä laiteta. Kahdet kuukautiset oli ja kolmansien aikana otettiin pois.
 
Mulla meni kierukan kanssa noin vuosi, kun loppui ns. tuntumasta. Tuntui kun langat olisi pistellyt ja menkkojen välissä tuli pientä vuotoa. Pahempia särkyjä ei ollut, mutta olo oli epämukava. Minulle selitettiin vaivat sillä, että kohtu supistelee, kun imetän lastani. Kun lopetin imettämisen aikanaan, niin vaivat vaan jatkui. Olin jo otattamassa kierukkaa pois, mutta sitten yhtäkkiä vaivat vain katosivat. Kierukka on edelleen, mutta nyt on kuitenkin pois otto edessä. Rauta-arvoni on tippuneet todella matalalle, eikä muuta syytä ole löytynyt kun kuparikierukka.
 

Yhteistyössä