Kuparikierukasta.....

• Viestiketjun aloittaja Pikkeli
  • Ensimmäinen viesti
Pikkeli
Kuinka paljon teitä on joilla se on pettänyt??
Mulle on itelle just laitettu ja nyt alkaa kuulla juttuja että ei oo luotettava?? Lääkäri sanoi että yksi sadasta tulee raskaaksi kierukan kanssa, mutta onkohan näin!??Siskollani aikoinaan petti ...
On vaan nyt alkanu askarruttamaan että luottaako siihen vempaimeen nyt sitten vai ei...?? Eipä uusi vauva nyt mikään kamaluus olisi, mutta 2 ensimmäistä lasta on vielä niin pieniä, että en ehkä jaksaisi enää näin pian kolmatta!!!

Kiitos kaikille etukäteen!! :flower:

Pikkeli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2004 klo 20:09 FANG-ANN-75 kirjoitti:
Ite juuri mietin samaa...niin paljon kuulee juttuja kuparivauvoista! Ite menen maanantaina tsekkauttaan homman. Menkat oli viimeksi niukemmat ja muuteski outoja juttuja. Kierukka ollut mulla reilun vuoden.
Miten kierukka on vaikuttanu sulle kuukautisiin??
Itellä pientä tiputtelua koko ajan laiton jälkeen...ärsyttävää!!
Saa nähä sitte kun menkat alkaa että onko vaikutusta....
Vähän on alkanu kyllä epäilyttään nyt kun noita juttuja seuraa, mutta jos on kierukasta huolimatta vauva tullakseen niin tervetuloa!!!
Kai se on paikkansa ansainnu tässä maailmassa...
FANG-ANN-75 KIITOS KOMMENTISTA.....Kiva kuulla että on muitakin epäilijöitä!!

Kertokaa muutkin kokemuksianne!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2004 klo 22:05 Pikkeli kirjoitti:
\
Ite juuri mietin samaa...niin paljon kuulee juttuja kuparivauvoista! Ite menen maanantaina tsekkauttaan homman. Menkat oli viimeksi niukemmat ja muuteski outoja juttuja. Kierukka ollut mulla reilun vuoden.
Vähän on alkanu kyllä epäilyttään nyt kun noita juttuja seuraa, mutta jos on kierukasta huolimatta vauva tullakseen niin tervetuloa!!!

Aluksi oli monta kuukautta ainaista vuotoa...kokoajan jotain. Joko menkat tai välivuotoa. Noin vuosi meni niin välivuodot loppui lähes kokonaan ja menkat on huippurunsaat!!! Yöside päivällä housussa eikä riitä kauaa.

Pikkeli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2004 klo 23:42 FANG-ANN-75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2004 klo 22:05 Pikkeli kirjoitti:
\

Aluksi oli monta kuukautta ainaista vuotoa...kokoajan jotain. Joko menkat tai välivuotoa. Noin vuosi meni niin välivuodot loppui lähes kokonaan ja menkat on huippurunsaat!!! Yöside päivällä housussa eikä riitä kauaa.
Hui...kuulostaa kamalalta!! Täytyy tarkkailla miten alkaa vaikuttaa! Nyt on välivuoto ollu poissa peräti 2 päivää, kumpa olisin näin vähällä päässy!!?

taukki täti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.12.2004 klo 16:29 Pikkeli kirjoitti:
Kuinka paljon teitä on joilla se on pettänyt??
Mulle on itelle just laitettu ja nyt alkaa kuulla juttuja että ei oo luotettava?? Lääkäri sanoi että yksi sadasta tulee raskaaksi kierukan kanssa, mutta onkohan näin!??Siskollani aikoinaan petti ...
On vaan nyt alkanu askarruttamaan että luottaako siihen vempaimeen nyt sitten vai ei...?? Eipä uusi vauva nyt mikään kamaluus olisi, mutta 2 ensimmäistä lasta on vielä niin pieniä, että en ehkä jaksaisi enää näin pian kolmatta!!!

Kiitos kaikille etukäteen!! :flower:
Mulla on nyt käytössä toinen kuparikierukka. Eka oli noin kolme vuotta ja siitä ainakin noin puolet ajasta ei kunnolla paikallaan, enkä siitä huolimatta tullut raskaaksi. (Toisaalta olimme eri paikkakunnilla joten usein se ovulaatioaikakin meni ohi erossa ollessa).

Toisen laitoin elokuussa 2003 ja kesäkuussa 2004 tulin yllättäen raskaaksi. Raskaus tosin meni heti alussa kesken. :'(

Itse olen synnyttämätön nainen ja se vaikuttaa jonkin verran tehoa heikentävästi kun kierukka ei niinhyvin pysy kohdussa.

Toisaalta taas joskus synnyttäneellä on paikat sen verran avoimet. että kierukka pääsee valahtamaan pois.

Mulla on ollut kuparikierukka 9 vuotta, esikoisen jälkeen jälkitarkastuksessa laitettiin. Tosi hyvin toimi, ei välivuotoja, menkat normaalia NIUKEMMAT! Muutaman viimeisen vuoden toivoin yllätysvauvaa kun ei saatu päätöstä tehtyä, ei vaan pettänyt kierukka... Nyt ihan suunniteltu vaavi 2,5kk ja uusi kierukkakin taas laitettiin. Näinkin päin voi siis käydä, ei aina tule välivuotoja ja runsaampia menkkoja!

Yhteistyössä