Kupari- vai hormonikierukka?

• Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
pummit
hormonikierukka:

miinukset:

-menkkakrampit laiton jälkeen kesti mulla n. 3 kk.
-tiputteluvuotoa joskus
-iho kuivuu
-kuukautiskierto häipynyt jonneki hornan helevettiin

plussat:

-niukat kuukautiset

Kupari
Kuparikierukassa on se vuoto aikamoinen. Mulla on välillä 2vk kuukutisia putkeen, alku ihan hirveen runsaana ja esim. viimenen viikko sellasta sotkevaa tuhrua että huh-huh.
Oon väkipakolla pitänyt tätä nyt pian 2,5v. mutta taidan kyllä otattaa pois.

pallero
hormoni itsellä. kuukautiset niukkenee ja jopa jäävät pois. Ainoa, että vuodot tulevat sitten yllätyksenä, kun tulevat... mutta tositosi niukkoina. :) meillä tuo hormonikierukka haettiin itse reseptillä apteekista ja sitten lääkäri laittoi sen.

Mites sitten, kun mulla hormonaalisesta ehkäisystä laukee migreeni, ei siis auta vaikka syön estolääkkeitä.. :/ Vaikuttaako hormoonikierrukka samoin? Itse kanssa miettinyt kierrukan ottamista, mutta en ole varma onko se yhtään parempi vaihtoehto, kuin pillerit.. :whistle:

Jos ei oel runsaat kuukkarit, niin kupari todellakin! Siitä ei erity mitään hormoneja kehoon.

Hormonikierukasta mulle tuli niin kammo akne, että voi kuttu! Sinne meni mun persikkaposket.Ikinä ees teininä ei ole ollu finnejä.

Kuparikierukka on halvempikin. Ja ekologisesti edullisempi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Mites sitten, kun mulla hormonaalisesta ehkäisystä laukee migreeni, ei siis auta vaikka syön estolääkkeitä.. :/ Vaikuttaako hormoonikierrukka samoin? Itse kanssa miettinyt kierrukan ottamista, mutta en ole varma onko se yhtään parempi vaihtoehto, kuin pillerit.. :whistle:
Oletko syönyt minipillereitä vai pelkkiä yhdistelmäpillereitä?

Alkuperäinen kirjoittaja eli:
Alkuperäinen kirjoittaja Tämäkin Menee Ohi:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Hormoni; ei oo menkkoja :D
Minusta se on luonnotonta kun ei ole naisella hedelmällisessä iässä kuukautisia.
No jos tarkoitus on, ettei naisen kuulu tulla raskaaksi, niin miksi sitten pitäisi olla kuukautiset??
Kyllä se puhdistaakin elimistöä, vastaa kuppausta =)

Kippuravarvas
Mulla ei ole ikinä tullut mitään oireita pillereistä mutta niitä en nyt halua syödä enään. Menkkoja ei vielä olekaan, esikoisestakin pysyi 8kk poissa. Olisko se hormoni sit kumminkin mun juttu..menkat ei tosin ole ikinä olleet mitenkään runsaat.

Entäs
jos on syönyt minipillereitä, eivätkä sopineet ja monenlaisia e-pillereitä, jotka myöskään eivät sopineet, uskaltaako hormoonikierukkaa koittaa ja kauanko sitä kokeiltava, että näkee sopiiko? Sen puoli vuottako, jonka voi tiputella?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Oletko syönyt minipillereitä vai pelkkiä yhdistelmäpillereitä?
Pelkkiä yhdistelmä,mutta kun niitäkään en meinaa muistaa, joten minipillerit olis kai viel huonompi vaihtoehto.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Mulla ei ole ikinä tullut mitään oireita pillereistä mutta niitä en nyt halua syödä enään. Menkkoja ei vielä olekaan, esikoisestakin pysyi 8kk poissa. Olisko se hormoni sit kumminkin mun juttu..menkat ei tosin ole ikinä olleet mitenkään runsaat.
Miksi jätät pillerit ja korvaat toisella hormonilla? en tajau.

Eikö naiset ymmärrä mitä myrkkyä ehkäisyhormonit on? Lisäävät vitamiinien ja ravintoaineiden tarvetta, kuormittavat maksaa, ihoa...jne.

Yhteistyössä