kuorittujen perunoiden säilytys vedessä?

  • Viestiketjun aloittaja pottu
  • Ensimmäinen viesti
anni
Alkuperäinen kirjoittaja pottu:
Eli voiko kuorittuja perunoita säilyttää vedessä? Olis kätevää kuoria illalla valmiiks ja pistää jääkaappiin vesiastiaan ja seuraavana päivänä keittää...
Minä teen aina näin. Kuorin illalla, kylmä vesi kattilaan, ja kattila jääkaappiin.
Näin toimitti perunantoimittaja edellisessä työpaikassanikin kuoritut perunat keittiölle. Siis kannellisissa saaveissa joissa kylmää vettä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pottu:
Eli voiko kuorittuja perunoita säilyttää vedessä? Olis kätevää kuoria illalla valmiiks ja pistää jääkaappiin vesiastiaan ja seuraavana päivänä keittää...
Mun ex töissä jouduttiin perunat kuorimaan päivää ennen ja huoneen lämmössä olivat kun jääkaappiin ei oisivat mahtuneet! Kylmässä vedessä tosin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joo tossa noit vastauksia tulikin jo.. kyllä voi :)
Täydellinen Nainen.. kokeile tupperin perunan kuorijaa ;)
sillä on kiva kuoria ja nopeeta kun oppii tekniikan!!
Juu nopeeta on mutta jos haluaa pitää pitkät kyntensä ni saa olla varovainen!
 
"ulla"
Kuorin perunat illalla enkä laita missään nimessä veteen odottamaan aamulla tekemääni keittoa. Pistän muovipussiin, imen pussista ilmat pois ja laitan jääkaapin alaosaan odottamaan Ei tummumista, maku on yhtä hyvä kuin olisi juuri kuorituilla. kokeiltaa.Olen reumaatikko, en pysty useinkaan kuorimaan perunoita aamusella, joten teen sen illalla ja mies vie anopilleni hyvän kalakeiton tai muun tuliaisiksi perjantina Salossa käydessään.
 

Yhteistyössä