Kuopus sai aamuyöllä "kuulla kunniansa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
No mulle ainakin oli ilmoitusvelvollisuus, siihen asti kun olivat kotona. Kun muuttivat omilleen, ei niin huolissaan enää ollutkaa, eikä siis tarvii edelleenkään ilmotella menojaan.
Näin juuri :) Samahan se on parisuhteessa ollessa...eli odottaa toisen ilmoittavan, missä on tai ainakin, milloin tulee. Jos erotaan, niin tämä odotus poistuu. Tosin meillä sekä exäni (erottiin jo 17 vuotta sitten, mutta on edelleen poikani isä ) että kotoa jo muuttanut esikoiseni ulkomaanreissujensa yhteydessä ilmoittaa, että on päästy perille / palattu Suomeen.

99.9% parisuhteen "huolesta" on huoli siitä, ettei se toinen ole pettämässä. Uskaltaisin väittää.

Mä en kyl usko tuohon lukuun. Kyl mulla ainaki ensiks tulee mieleen, ettei mitään oo sattunu, kuuntelen hälyytysajoneuvoja ja mietin joko kehtaan soittaa sairaalaan

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Voi voi. Kauhulla odotan aikaa 15 vuotta eteenpäin kun nuo meidän lapset ovat ja menevät omillaan. Ja mä täällä kotona huolissani. :/
Koita saada lapsesi ymmärtämään, että se meneminen ei ole pahasta vaan se, että sä istut kotona odottamassa ja olet huolesta suunniltasi. Eli se ilmoitus kotiin, kun menee jonnekin. Ja pieniä väliaikatietoja kuten "mennään vielä mäkkäriin", "menen Mikolle yöksi" jne. Toki se nuori voi menojaan valehdellakin, mutta jos saat tekstiviestin nuoreltasi, tiedät ainakin hänen olevan hengissä. Meillä on toiminut tämä ilmoittaminen erittäin hyvin viime yöhön asti. Ymmärrän, että kuopukselta kännykkä jäi kotiin. Eikä tullut ajatelleeksi, että mun numeroni saa myös Fonectasta tai mistä vaan vastaavasta ja voisi kaverin kännykällä ilmoittaa kotiin. Uskon, että mun ei enää tarvitse olla huolissani vaan että tuo kuopus kaivaa tarpeen vaatiessa lompakostaan mun puhelinnumeroni ja keksii keinon, millä saa ilmoitettua. Ei mulle tarvitse tunnin välein ilmoittaa...jos ilmoittaa menevänsä baariin, niin mä nukun kuin murmeli ainakin aamuviiteen.

Yhteistyössä