Mulle on myös tehty kaksi kertaa ihan viime vuosina ja eihän se kivaa tosiaan ole. Ei se mua ainakaan siis koskenut yhtään, mutta tuntui vaan inhottavalta. Tulee iiiiiiso oksennusrefleksi ja tuntuu vatsassa sillei jännältä, kun otetaan niitä koepaloja. Se on tosi nopeasti ohi ja hetken päästä olo on aivan normaali. Ainakin mun kohdalla ollut näin. Niin ja ilman mitään puudutuksia/esilääkityksiä mulle tehtiin molemmilla kerroilla.
Niin no, se täytyy kyllä sanoa, että silloin ensimmäisellä kerralla, luulin etten saa henkeä ikäänkuin ja meinasin mennä tosi pahaan paniikkiin.. Toimenpiteen jälkeen kerroin lekurille siitä tuntemuksesta ja se sanoi, että on ihan normaalia, että tuntuu siltä, vaikkeihan se letku tietenkään henkitorvessa mene
. Seuraavalla kerralla siihen tuntemukseen osasi jo valmistautua, eikä tullut paniikkioloja. Voisin vaan kuvitella, että jos on kyseessä ihminen, jolla oikeasti on taipumusta ahdistukseen/paniikkiin, voisi kokea tuon tilanteen tooooosi kammottavana. Anyway, ihan pikku operaatio se on monen muun jutun rinnalla ja mitä kaikkea sen avulla voikaan saada selville
. Kolonoskopia mulle on myös tehty kaksi kertaa ja se on mun mielestä paljon inhottavampi toimenpide ja siinä sitten oikeasti koki kipuakin, lääkkeistä huolimatta
. Mutta sekin on yksilöllistä!