Kuntosaliharjoittelusta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toiveissa timmimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toiveissa timmimamma

Vieras
Eli mulla alkais urakka piakkoin. Pitää saada 20kg pois joko kiloina tai sitten vaatekokoina. Ystävän kanssa menen kuntosalille ja lisäksi aerobinen harjoittelu 3 kertaa viikossa.
Vatsa roikkuu ikävästi kolmen synnytyksen jälkeen mutta tahto on nyt kova!
Kysymys: voiko kuntosaliharjoittelulla päästä roikkuvasta vatsasta eroon? ja kuinka kauan aikaa siihen menee että vatsa pienenee ja lihaksia alkaa näkymään esim. käsivarsissa?

Mä aloitin aika samasta tilanteesta reilu vuosi sitten. Takana oli 2 raskautta ja synnytystä, ylimääräisiä kiloja n.12. Aloin käymään salilla 2 krt/vko ja mulle tehtiin just sellanen ohjelma, että tein yläkroppaa/KÄSIÄ, selkää ja vatsoja. Spinningissä kävin kerran viikossa, eli se oli niinkuin alakropalle ja kokonais kuntoa parantamaan. Sitten kerran viikossa pilates, keskivartalon lihaksille. Eli 2 kertaa viikossa kävin siellä harrastamassa, toisella kerralla sali+spinnig ja toisella sali+pilates. Tuon lisäksi vielä suuremmassa roolissa oli ruokavalion muutos. Uuden ruokavalion minulle teki ihan ammattilainen. Tällä tavoin lähti 8kg vajaassa kolmessa kuukaudessa. Olo oli todella paljon parempi ja kevyempi. Keskivartalolta lähti hurjasti senttejä, löysä arpinen vatsanahka nyt ei tietysti kokonaan, mutta oli se parempi. Ja käsivarsista mino kans heti huomasi, että olin laihtunut ja jotain siellä salilla tehnytkin :) Nyt on päässyt taas vähän kroppa repsahtamaan, rv 32 menossa, mutta alottelen taas sitten pikkuhiljaa kun vauva on syntynyt.

Tosiaan sillähän ei merkitystä treenaatko käsiä vai vatsaa niin se rasva palaa koko kehosta.
Jos sulla on kuitenki tuo 20 kg puotettavana niin sanosin et vähintään puolivuotta menee et saat lihaksia näkyville.
Tasasesti koko kehoa kuormittavia kuntosaliharjoittelua niin jopas hyvä tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Tosiaan sillähän ei merkitystä treenaatko käsiä vai vatsaa niin se rasva palaa koko kehosta.
Jos sulla on kuitenki tuo 20 kg puotettavana niin sanosin et vähintään puolivuotta menee et saat lihaksia näkyville.
Tasasesti koko kehoa kuormittavia kuntosaliharjoittelua niin jopas hyvä tulee.

Jee!! Kiva kuulla että saatan jopa onnistua tässä projektissani. Teen varmaankin Jutan ja Bulin ohjeilla jos nyt tää ohjaaja on sitä mieltä että se on ok. Eli siinä tulee koko keholle tasaisesti, ainaki näin oon ymmärtäny. Tässä selostus:

KUNTOSALIHARJOITUS

Salilla voi käydä 2-4 kertaa viikossa. Harjoitus on suunniteltu niin, että yhden harjoituskerran aikana käydään läpi kaikki lihasryhmät. Pitkään treenanneille suosittelemme jaettua treeniohjelmaa ja jos oma ohjelmasi on toimiva, sitä ei kannata muuttaa. Treeni 1 ja 2 vaihtavat joka kerta paikkaansa, eli esim. ma treeni 1 ja torstaina treeni 2. Jos tehdään 3 harjoitusta viikossa jako voi olla ma treeni 1, ke treeni 2, pe treeni 1 ja seuraavalla viikolla jatketaan taas treenillä 2. 4 kertaa viikossa treenaaville ma treeni 1, ti treeni 2, to treeni 1 ja pe treeni 2.

Ensimmäisillä kerroilla on hyvä hakea oikeat painot ja suoritustekniikat. Kannattaa kirjata painomäärät ylös, sillä se helpottaa seuraavaa harjoituskertaa. Jos ei ole käynyt salilla, pyytäkää salin henkilökuntaa opastamaan liikkeissä ja aloittakaa varovasti. Paikat tulevat varmasti kipeäksi. Kun ohjelmat on käyty pariin kertaan läpi, nostakaa tehoa. Älkää niinkään keskittykö laskemaan toistoja, vaan tehkää niin pitkään, kuin suinkin jaksatte. Muistakaa, että ne pari viimeistä toistoa ovat ne, jotka parhaiten kehittävät.

Treenien aiheuttaman lihaskivun ehkäisyyn venyttelyä ja ennen harjoituksen aloitusta lämmittely ja kevyitä venytyksiä. Katsokaa salilta kuvatut ohjeet. Treeni 2

TREENI 1

Palautus 1-2 min

- jalkaprässi, kapea jalka-asento 3 x 8-12
- ylätalja leveä eteen 3 x 10-15
- pystypunnerrus käsipainoilla 2 x 8-12
- ristikkäistalja 2 x 8-12
- hauiskääntö taljassa 2 x 8-12
- push-down käydellä 2 x 8-12
- vatsarutistus maaten 3 x 10-15

TREENI 2

Palautus 1 min

- askelkyykky käsipainoill 3 x 20 (10/jalka)
- alatalja 3 x 10-15
- vipunostot sivulle käsipainoilla 2 x 15
- tasapenkki käsipainoilla 2 x 15
- vasaraotekääntö (hammer)
käsipainoilla 2 x 15
- penkkidippi 2 x 15
- hoover 3 x 20-30 sek.

Mun tavoite on saada vuoden päästä jonkulaisia tuloksia näkyviin.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja PsychoKiller:
Mitä pitää tehdä, jos ei ole ylipainoa, mutta vatsassa selkeästi ihraa? Olen 176/63 eli en todellakaan haluaisi laihduttaa.

Pitää laihduttaa.

Ei sun varmaan tarvi laihduttaa. Onko sun ihras tullut esim raskauden takia? Oot saanu enemmänkö tarpeeksi kiloja raskauden aikana jolloin sun mahas on venyny?
Jos siellä on läskiä niin jotaki liikuntaa. Jos se venynyttä ihoa joka ei palaudu niin kirurgi.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ei sun varmaan tarvi laihduttaa. Onko sun ihras tullut esim raskauden takia? Oot saanu enemmänkö tarpeeksi kiloja raskauden aikana jolloin sun mahas on venyny?
Jos siellä on läskiä niin jotaki liikuntaa. Jos se venynyttä ihoa joka ei palaudu niin kirurgi.

En oo koskaan ollut raskaana. Pelaan jalkapalloa ja juoksen. No, pitää kai juosta enemmän.
:xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Zumbaa ja vesijuoksua. Zumba kotona ja vesijuoksu kuntosalin päälle.

Molemmat pitävät sisällään lusmuilun mahdollisuuden. Kummankin harjotteen kanssa on mitattava sykkeet.

Zumbassa ei lusmuilla. Rakastan sitä ja siksi vedän sen aina täysillä, oli se sitten kotona tai ryhmässä. Mulla on ollu monesti sykemittari ja hyvältä on näyttäny lukemat. Kunto kun on kohentunut niin syke alueella on oltu jo 45min/1h. Mun mielestä se on aika hyvin sohvaperunalle.
Vesijuoksussa on mahdollisuus lusmuilla, mutta päättäväinen ämmä vetää hampaat irvessä!

Yhteistyössä