Itsellä tavoitepaino saavutettu ja jo pidempään pidetty. Kuntosalilla aloitin käymään laihduttaessa ja olen siitä lähtien käynyt myös nyt, kun odotan toista. Eri kivaa puuhaa ja lihaskuntoharjoittelun hyödyistä laihduttaessa en edes aloita

Toki oman kehon vastuksella harjoittelulla ja kotona vastuskumpparilla ja/ tai käsipainoillakin saa aikaiseksi kattavan treenin.
Mulla on ollut se järjettömän onnellinen tilanne, että yliopiston salilla käynti on meille opiskelijoille HALPAA (vuoden liikuntamaksu, jolla saa käydä rajattomasti on alle normaalien salien kuukausihinnan...). Mutta kakkosen syntymän jälkeen sitten pitää ryhtyä käymään kotikaupungissa salilla (nyt olen käynyt siis yliopiston salilla ennen tai jälkeen luentojen, kun olen ollut Helsingissä) ja maksaa kiltisti kallista hintaa terveydestä ja ulkonäöstä
Kaikilla saleilla ei tietääkseni tarvitse sitoutua ainakaan vuodeksi mutta ymmärtääkseni useimmilla. Ainahan voi ostaa 10 kerran kortteja tms. mutta yleensä se jäsenyys tulee vertailussa aivan järjettömän paljon halvemmaksi (vaikka aika hunajaa yleensä maksaakin) ja siihen kuuluu salista riippuen vielä paljon oheispalveluja. Kannattaa tutustua kunnolla saliin ja vertailla paikkoja ennenkuin sitoutuu mutta sen jälkeen miksi ei sitoutuisi? Pitkäjänteisestihän sitä on sitten tarkoitus käydä ja mulla ainakin valmiiksi maksettua juttua ei tullut laihdutusaikana jätettyä väliin (sehän olisi ollut rahan haaskausta...

)
Kaikkiaan ajattelen, että oma terveys ja omassa kropassa viihtymisen tavoittelu ovat niin tärkeitä asioita, että niihin voi rahaa budjetoida ja luopua sitten vaikka jostain turhemmasta huvista.
Suosittelen lämpimästi :flower: Onnea matkaan ja treenaamisen iloa :wave: